Докато в Европа го анатемосахме, Ford извади дизела на дизелите

Ford Super Duty си връща званието за най-добър влекач в сегмента на тежките пикапи

Пламен Георгиев,
Ford Suped Duty F 350 Limited

, Ford

Ford Suped Duty F-350 Limited

В края на миналата седмица в Брюксел бе постигнато окончателно споразумение за забрана на двигателя с вътрешно горене, този лош, лош ДВГ. В това време Ford разкри характеристиките на тежкия си пикап F-Series Super Duty. Красотата на тази новина идва от контраста. В Европа производителите се опасяват, че дори колите от сегмент А и В може да станат изключително скъпи заради очакваното въвеждане на Евро 7. В САЩ хората все още купуват коли, в товарния леген на които може да се поберат два европейски мъника от сегмент А.

Но да не се отклоняваме с излишни размисли. Новият Ford F-Series Super Duty предлага максимален капацитет на теглене от 18 120 кг (изпреварвайки RAM 3500 HD) и максимално натоварване от 3624 кг, и двата рекордни показателя.

За задвижването на тези чудовища грижа имат 6,8- и 5,3-литрови V8 бензинови двигателя с 405 и 430 к.с. Но много, много по-интересна е третата опция, а именно дизеловият 6,7-литров Power Stroke V8 във версии с 475 и 500 к.с. Първата версия е с 1428 Нм въртящ момент, докато втората предлага цели 1632 Нм, като този параметър също е рекорден за класа. Именно дизелът с най-сериозни параметри позволява и теглене на горните килограми.

Ако янките все пак заложат на любимия си бензин, те ще трябва да се задоволят с по-скромни възможности за теглене на прикачен товар. Godzilla V8 7,3 (430 к.с., 660 Нм) тегли прикачен товар до малко под 10 тона, което също е рекорд в класа.

Базовата цена на Ford F-Series Super Duty започва от $43 970. Доставките зад Океана започват в началото на следващата година.

Ford пикапи Ford Super Duty