Уникален дизайн и параметри за електрическия Hyundai Ioniq 5

Пламен Георгиев,
Hyundai Ioniq 5

Hyundai

М акар Ioniq 5 да е изграден върху специалната електрическа платформа на Hyundai, наречена Electric-Global Modular Platform (E-GMP), новият електрически модел впечатлява на първо място с уникалната си визия, която е типична за концептуален модел, а не сериен. Истината е, че визията на модела е отклонение от обичайното и наложените стандарти, а дизайнерите творят върху компактен модел, чието междуосие е невероятните 3000 мм!

Предната броня се характеризира са V-образна форма, включваща отличителни дневни светлини. Тези малки пикселовидни модули могат да бъдат намерени и в задната част на автомобила. Дръжките на вратите се сливат с купето като автоматично излизат при нужда, за да се осигури изчистен дизайн и подобрена аеродинамична ефективност. Силната форма на С-колона, вдъхновена от концепцията 45 на Hyundai, подсилва и без това мощното излъчване на модела.

Аеро-оптимизираните джанти допълнително повтарят темата за дизайна и се предлагат в диаметър от 20 инча, най-големите джанти, монтирани някога на Hyundai.

 Двата дисплея са с диаметър по 12 инча. За първи път в Hyundai, Ioniq 5 разполага с дисплей с виртуална реалност (AR HUD), който по същество превръща предното стъкло в дисплей.

Hyundai

Двата дисплея са с диаметър по 12 инча. За първи път в Hyundai, Ioniq 5 разполага с дисплей с виртуална реалност (AR HUD), който по същество превръща предното стъкло в дисплей.

Основният акцент в интериора е универсалната подвижна централна конзола, която може да се плъзне назад с цели 140 мм. Тя, заедно с равния под, където се съхраняват батериите, позволява по-голяма свобода на движение в автомобила. Намалената с 30% дебелина на предните седалки отваря допълнително вътрешно пространство към и без това огромните за подобен компактен модел вътрешни размери.

Много от повърхностите в интериора - седалки, обшивка, облицовки на врати, под и подлакътник - използват екологични материали, като рециклирани пластмасови бутилки и естествена вълна, екообработена кожа с екстракти на растителна основа и био боя с растителни екстракти.

Hyundai

Клиентите ще могат да избират измежду две опции за батерия: 58 кВч или 72,6 кВч, като имат избор също между един електромотор (отзад) или два. Версията със задвижване на четирите колела (72,6 кВч) гарантира максимална щонсот 300 к.с. и 605 Нм въртящ момент. Тази конфигурация може да ускори от 0 до 100 км/ч за 5,2 сек. Когато е оборудван със задно предаване  и батерия с капацитет 72,6 кВч, максималният пробег на Ioniq 5 ще бъде около 470 - 480км (WLTP).

Hyundai

E-GMP на Ioniq 5 може да поддържа инфраструктури за зареждане 400V и 800V. Платформата предлага 800V възможност за зареждане като стандарт, заедно с 400V зареждане, без да са необходими допълнителни компоненти или адаптери. Системата за зареждане е първата патентована в света технология, която управлява двигателя и инвертора, за да увеличи до 800V съвместимост на зареждане.

Със зарядно устройство с мощност 350 кВ, Ioniq 5 може да зарежда от 10 до 80% само за 18 минути. Потребителите на Ioniq 5 трябва да зареждат автомобила само за пет минути, за да получат 100 км пробег.

Ioniq 5 предоставя и иновативна функция V2L, която позволява на клиентите свободно да използват или зареждат всякакви електрически устройства, като електрически велосипеди, скутери или къмпинг оборудване, превръщайки автомобила в зарядно устройство на колела.

Американци класираха най-надеждните автомобили

Ford става изцяло електрическа марка в Европа

Треска за паладий и родий: катализаторите като източник на печалба

Източник на статията: Vesti.bg

електромобили Hyundai Hyundai Ioniq 5