Ще стане ли Плевен автохъб, Страсбург с важно решение за бъдещето, тествахме коли от ключово значение

Вижте най-интресното от седмицата, в която се очертаха интересни тенденции, свързани с автомобилите

колаж обзор 15 май 2022

carmarket.bg

И зминаващата седмица беше интересна най-вече с някои решения и проявени тенденции за автомобилния бранш. Новите модели не бяха много, но това скоро ще се промени - очертават се премиери към края на месеца, а следващият е винаги силен в индустрията.

Пък и автосалонът в София - първи в пандемията, все повече наближава.

Но да се върнем към днешния ден. Отново се заговаря за автомобилно производство в България. В събота министърът на иновациите и разтежа Даниел Лорер заяви в Плевен, че “голяма автомобилна компания” проявила инвеститорски интерес за производство в града. С възможност за отваряне на поне 700 работни места.

И заговори за хъб в района, явно визирайки предстоящата първа копка на завод на германския стартъп е.go в Ловеч.

Чудесно, но сега е времето да останем стъпили на земята, защото подобни неща сме чували много в миналото и все сме “удряли греда”. Те се случват при съседите, а ние си оставаме с приказките. На първо четене - 700 работни места не говори за голям мащаб, но разбира се, че и на това ще сме много доволни. Нека стане - тогава ще вдигаме наздравици.

А вие следете carmarket.bg, за да узнаете името на инвеститора, министър Лорер обеща, че то ще бъде оповестено скоро.

Доста неясни са и антикризисните планове, обявени от хора от управляващата коалиция, които включват отстъпка от 25 ст. от цената на горивата на бензиностанциите при зареждане до 50 л. Няма да има ограничения, рече в сутрешния блог на Нова тв зам.-министърът на енергетиката Пламен Данаилов.

А дали ще е така? Няма ли да има все пак някакъв лимит? В противен случай ще станем свидетели на нови акции по презапасяване и този път не за една нощ, както се случи по-рано. И този въпрос остана за бъдещето - по-близкото в случая.

Комисия със законодателен статут на Европарламента в Страсбург пък предложи от 2035 г. двигателите с вътрешно горене практически да излязат от употреба, що се отнася до новите автомобили. Сега всяка една държава от ЕС трябва да даде становище, а казусът ще се обсъжда в самия парламент на следващата сесия през юни.

Тогава се очаква да се гласува окончателно, така че ето и още една голяма тема, която ще следим за вас в първите летни дни.

Като стана дума за бъдещето, то определено принадлежи на коли като изисканата автомобилна богиня на френската мода DS 4 E-Tense и електрическият Ford E-Transit. Направо на настоящето, защото те са тук и сега, а ние ги тествахме, за да ви разкажем за тях.

Ford обяви интересни планове за цялата си обособена лекотоварна дивизия Pro, както и за услугите, които тя предлага.

И още - проследихме наистина много интересните изказвания на най-влиятелните шефове в автомобилния бранш на конференция за бъдещето на колите, организирана от “Файненшъл таймс”.

Очакваме скоро развитие на сагата на Renault в Русия. Ако обичате колите и новините са тях, не сменяйте сайта!

Европейски парламент мерки горива инвестиция Плевен Даниел Лорер Ford E-Transit Custom DS 4 E-Tense обзор на седмицата