Автомобилът залязва като символ на обществено положение и независимост, твърдят експерти, според които тенденцията към споделяне на коли и свързване на превозните средства с интернет е голямо предизвикателство за производителите, отбелязва ДПА.
До 2016 г. всеки десети собственик на автомобил в големите градове ще е преминал към споделяне на кола, вместо да притежава собствена, коментира организацията за бизнес проучвания "Гартнър".
Имиджът на автомобила като символ на обществено положение и като нещо, което трябва да се притежава, ще се промени, смята анализаторът Тило Кословски от "Гартнър".
За да запазят клиентите си, в бъдеще производителите ще трябва да гарантират, че техните продукти вървят в крак с информационните технологии.
Това ще означава засилена интерактивност - от смартфони и интернет до интелигентни системи за управление на трафика, допълва експертът.
Всеки втори от днешните собственици на автомобили обича да използва приложенията на смартфона докато е на път и съответно шофьорите ще очакват по-голяма съвместимост.
Идеята е не да бъде създаден "компютър на колела", а колата да има връзка с повече външни интерфейси, за да се оптимизират възможностите за придвижване.
Този вид автомобили ще предлагат маршрути, ще насочват водачите в задръствания и дори ще координират уговарянето на срещи, вземайки предвид закъсненията по пътя.
Много автомобилопроизводители ще се затруднят в справянето с необходимото ново ниво на отвореност, твърди Кословски. Той прогнозира, че само производителите, развиващи дейност в световен мащаб, ще имат възможност да не изостават от новите тенденции.