Шеф в BMW: Купувайте по-малко нови коли, карайте старите по-дълго

Отговорният човек за устойчиво развитие в BMW предлага на водачите да удължат живота на автомобилите си, а не да купуват нови

Пламен Георгиев,
BMW M3 2001

, BMW

BMW M3, 2001. Снимката е илюстративна, защото идеята на Моника Дернай е да се удължава жизненият цикъл на електромобилите, а не на колите с ДВГ

Т ова няма да се хареса на Оливер Ципсе, но мнението на Моника Дернай, шеф на екипа по устойчиво развитие в баварската марка, звучи логично. Тя смята, че един прост начин да се намали тежестта от автомобила върху природата, е просто да се удължи жизненият им цикъл.

Наистина трябва да мислим как да удължим живота на автомобилите; не говоря за пазар на употребявани автомобили, където се продават тези коли, а просто да удължим жизнения й цикъл,” казва Дернай пред AutoExpress. „Идеята е, че може да се освежи интериорът.”

Въпросът за намаляване на влиянието на автомобилната индустрия върху околната среда е много комплексен, като замяната на конвенционални автомобили с електрически е единият път, но не единствен. Критиците на този подход често посочват факта, не без основание, че производството на е-коли оставя сериозен отпечатък върху природата.

И това е самата истина, без тя да изключва конвенционалните автомобили. Според Volvo, например, на стоманата се пада 33% от въглеродния отпечатък на автомобила, а на световната индустрия за производство на стомана се падат 7% от световните парникови газове.

Американската агенция ЕРА изчислява, че на транспортния сектор се падат 27% от парниковите газове в САЩ през 2020 г. Така че е ясно, че замърсяващите превозни средства с ДВГ трябва да се заменят с електрически, които отделят значително по-малко емисии СО2 (в процеса на добив на материалите и производството, но не и при експлоатацията). От съществено значение е тези електромобили да се използват по-дълго време. А това ще изисква умения.

Нуждаем се от нови умения на вторичния пазар, както и да проектираме колите така, че седалката да може да се демонтира и тя да може да се замени с нова – така ще имаме употребяван автомобил, който изглежда като нов,” казва Дернай. “По този начин собственикът й може да не реши да купи нов автомобил, но въпреки това ние ще продължим да имаме бизнес модел, а ползите ще са за цялото общество.”

Дернай акцентира върху възможността автомобилната индустрия да стане по-зелена заради реалното състояние на инфраструктурата. Докато жителите в големите градове може да ползват обществен транспорт, това не важи за всички.

“Може ли наистина да качим всички на обществен транспорт? Смятам, че отговорът е не,” казва тя. “Вие имате притеснения за обществения транспорт във Великобритания, но ако погледнем САЩ, там ситуацията е още по-мрачна. Затова смятам, че все още има място за пазара на автомобили.”

BMW устойчивост устойчиво развитие Моника Дернай жизнен цикъл