BMW не се спира, буквално всяка седмица ни заливат с новини за нови и нови модели. BMW M GmbH официално потвърди, че ще разшири гамата си от модели с Туринг вариант на новия M5. Също като бъдещото BMW M5 Седан, така и вариантът Туринг ще имат изцяло новоразработено, частично електрифицирано задвижване.
Но баварците не се спряха с това, показаха ни е най-мощния 4-цилиндров двигател. Новото BMW X1 M35i xDrive е оборудван с 4-цилиндров двигател от най-новото поколение на BMW Group Efficient Dynamics. Благодарение на технологията M TwinPower Turbo развива мощност от 300 к.с. в Европа и 317 к.с. в САЩ и на някои други пазари.
На противоположния полюс е Mercedes-Benz, който преди 30 години оборудва G-Class за първи път с осемцилиндров двигател: 500 GE V8 направи своя дебют в изключителна малка серия през 1993 г. С "Final Edition" Mercedes-Benz сега празнува 30-ия рожден ден с лимитиран специален модел на G 500.
Mercedes (макар и индиректно) се отчете и с едно вайръл видео. Потребител пита гласовия асистент в автомобила си: “Hey Mercedes, what do you think of BMW?”. Отговорът е безценен, изкуственият интелект му отговаря: “The same as you do. Otherwise, we would not be sitting here”.
VW приема поръчки за най-мощния си сериен модел до момента. Флагманът Touareg R eHybrid e най-най във всяко отношение. Цената му също е „най”, стартира от 93 870 евро (183 500 лв.) в Германия. Новият Touareg R eHybrid разчита на 3,0-литров 6-цилиндров турбомотор и електромотор, като системната мощност възлиза на 462 к.с. и 700 Нм.
Volkswagen обаче има проблеми на електрическия фронт. Компанията обяви, че намалява производството им в завода в Емден, защото търсенето е ниско.
През седмицата пък Audi обяви рокада на върха, защото компанията изпитва сериозни проблеми, с които явно досегашният шеф Маркус Дюсман (дошъл от BMW) не успява да се справи.
Разказахме ви и за първите стъпки на Toyota по пътя й за утвърждаване на върху в световната индустрия. Зад проекта 2000GT стои… Yamaha. Мотоциклетната компания разработва спортно купе по собствена инициатива, което предлага да продаде на Nissan. Те отказват и същото предложение е отправено към Toyota.
Китайската GAC представи първия в света автомобилен двигател, който гори амоняк. Амонякът е потенциално алтернативно гориво за автомобилите, тъй като не съдържа въглерод и може да се произвежда от възобновяеми източници. Въпреки това, той е критикуван за своята токсичност и ниска запалимост.
Thor пък е 4-цилиндров двигател, генериращ… 2000 к.с. Има 4,4-литрова версия, която може да развие цели 3000 конски сили. Стандартната версия е предвидена за състезателни коли на писта, а втората – за драг състезания.
На технологичния фронт видяхме прототипа Evbeat, разработен на базата на Porsche Taycan от ZF. Иновативното му задвижване носи наименованието EVSys800. Тя генерира 5200 Нм въртящ момент към задната ос!
Екстремистите Ferrari SF90 XX Stradale и Spider са с по 1030 „коня. Плъг-ин хибридните модели са в ограничена серия от по 799 и 599 бройки съответно, задвижването е поверено на V8 и три електромотора.
Koenigsegg ще атакува три рекорда за скорост с Jesko Absolut, а Singer преобрази класиката 911 Turbo от 90-те години