А ко гледаме техническите параметри, най-голям въртящ момент от заводски Taycan генерира версията Turbo S – 1050 Нм. Но автомобилът на снимката е всичко друго, но не и заводски. Той е използван за база, за да може германската компания ZF да демонстрира последната си разработка.
Прототипът е наречен Evbeat, а иновативното задвижване носи наименованието EVSys800. Тя генерира 5200 Нм въртящ момент към задната ос!
Задвижващата система е съставена от модулно 800-волтово задвижване, със силициево-карбидна електроника, електромотор и скоростна кутия. С тегло от 74 кг, системата е с 1/3 по-лека от повечето модерни аналози на системата, но генерирайки същата мощност.
Цифрите, които са универсален език, казват, че 206 kW е постоянната мощност, 275 kW – пиковата. Най-впечатляващата цифра обаче е вече споменатият въртящ момент от 5200 Нм, изпращан към задната ос. Това са 70 Нм на всеки килограм тегло на системата!
И интересното е, че ZF не ни показа само е-системата за задвижване, а я монтира в Taycan, за да я демонстрира в движение.
EVSys800 не използва редкоземни елементи за мотора, охлаждането не е базиран на флуор охлаждащ агент, а на пропан и масло, обливащи директно месните пръчки.
Начинът на изграждане на системата, комбинирано с базираната на изкуствен интелект контролна система, която може да изучава „поведението на водачите” би трябвало да помогне за увеличаване на пробега с до една трета спрямо настоящите технологии, когато автомобилът работи в студено време, при температура над 0⁰С.
ZF очаква първите реални приложения на технологията от Evbeat да се появяват през 2026 г.