А мериканската компания Singer, известна със своите реставрации на класически Porsche-та, представи нов проект – услуги за реставрация на класическото 911 Turbo от 90-те години.
Проектът се казва DLS Turbo и е комбинация от досегашните разработки за динамика и олекотяване (DLS) и турбини (Turbo). Така се появява и DLS Turbo, което собствениците ще могат да реставрират и модифицират в една от две налични версии – за писта или за нормални пътища.
DLS Turbo е в чест на състезателните модели 934/5 от 70-те, които са известни със своята издръжливост. Клиентът ще трябва да разполага със свой автомобил Porsche 911 964, произведено между 1989 – 1994 г., което да изпрати на Singer.
Porsche 911 DLS Turbo by Singer
Колата ще бъде разглобена напълно до монокок. Всичко ще бъде прегледано внимателно, почистено и анализирано. Ще бъдат добавени компоненти за усилване на якостта на шасито и ще бъдат ремонтирани всякакви проблеми.
Основните панели на купето ще бъдат заменени с такива от карбон. Формата им е внимателно изчислена с компютърен анализ за оптимизирана аеродинамичност. Добавени са и подобрени въздуховоди за увеличаване на ефикасността на охлаждането.
Версията за писта (като на снимките) ще бъде с по-агресивен, регулируем спойлер, по-голям сплитер отпред и цялостна аеродинамика с акцент към по-добри резултати на пистата. Версията за нормални пътища е с по-малък спойлер и по-изчистена предница за по-малко съпротивление.
А ако клиент не може да реши, може да си поръча и двете в една кола. Това ще е възможно чрез замяна на предницата и задното крило според настроението.
Porsche 911 DLS Turbo by Singer
Всички версии на DLS Turbo ще използват двигателя на оригиналната кола. Той също ще бъде разглобен и напълно реставриран. Част от основните компоненти ще бъдат подсилени, за да издържат на увеличената мощност. А тя ще е „над 700“ к.с. и ще бъдат достигани при над 9000 оборота/мин.
Клиентът ще може да избере и как колата да бъде настроена за пътя. Всички модели ще използват 6-степенна механична кутия и задно задвижване. Окачването е сменено с по-спортно с амортисьори собствена разработка с дистанционна настройка. Ще се предлагат още карбон-керамични спирачни дискове, по-спортни апарати, избор от по-спортни гуми и 19- и 20-цолови джанти от магнезий. Собственикът ще може да избере и всички детайли по боята, тапицерията и т.н.
Singer вече приема поръчки. Компанията казва, че ще одобри само ограничен брой автомобили за такава реставрация, но не споменава колко. Цената също остава неизвестна. Singer се аргументира, че всяка реставрация е уникална и зависи от личните желания и изисквания на клиента.