Г ермания казва потенциално „НЕ” на предложението на Европейския парламент за спиране на продажбите на автомобили с конвенционално задвижване от средата на следващото десетилетие, съобщава Motor1.com. Това мнение бе изразено от Волкер Висинг, Министър на транспортна, който наскоро говори по време на неформална среща с други европейски държави ръководилите край Париж.
Искаме да оставим двигателите с вътрешно горене дори след 2035 г.”, заявява Висинг.
Но има едно важно уточнение. Ако Германия позволи продажбите на нови автомобили с ДВГ, това ще става „ако автомобилите може да се задвижват само със синтетични горива”.
Синтетичните горива са потенциално съвместими с конвенционалните автомобили, като биха могли да им позволят да останат на пътя в следващите години, като същевременно спомагат за намаляване на вредните емисии. Затова германският министър е сигурен, че „има решение, което да гарантира, че колите не се зареждат с изкопаеми горива."
Волкер Висинг смята още:
Не можем да разчитаме само на електрическа или водородна мобилност за в бъдеще“ и „трябва да останем технологично неутрални“.
Трябва също да се има предвид, че към днешна дата „нямаме достатъчно електрически превозни средства, така че трябва да мащабираме тяхната наличност“.
Напомняме, че в началото на януари Германия се отметна от предишен свой ангажимент. Целта на германското правителство да изкара 15 млн. електромобила по пътищата на Германия до края на 2030 г. явно е неизпълнима. Транспортният министър Фолкер Висинг обяви, че коалиционното споразумение от края на миналата година няма да може да се изпълни, затова в него ще бъде направена една „дребна” корекция: вече става въпрос за 15 млн. електрифицирани автомобили (е-коли и хибриди), а не чисти електромобили.
Само преди два дни Audi съобщи, че дизеловите V6 двигатели вече може да се захранват от възобновяеми горива, намалявайки емисиите СО2 с цели 70 до 95%.
Идеята за „междинно” решение сякаш е отражение на италианския министър Роберто Чинголани. Наскоро той обяви, че бъдещето на автомобила „не може да бъде само напълно електрическо”, а вместо това може да се фокусираме върху „поколение от ултра модерни хибриди, дори с ограничено представяне”, за да се намалят емисиите CO2.