Германия се отметна от ангажимент за е-колите

електромобили

Getty Images/Guliver

Ц елта на германското правителство да изкара 15 млн. електромобила по пътищата на Германия до края на 2030 г. явно е неизпълнима. Транспортният министър Фолкер Висинг обяви в началото на седмицата, че коалиционното споразумение от края на миналата година няма да може да се изпълни, затова в него ще бъде направена една „дребна” корекция: вече става въпрос за 15 млн. електрифицирани автомобили (е-коли и хибриди), а не чисти електромобили.

"Искаме електрически задвижвани автомобили. Хибридите, естествено, също дават своя принос за това”, коментира министърът от либералната демократична партия по време на конференция, организирана от в-к Handelsblatt.

Коалиционното споразумение от миналия ноември казваше, че правителството се цели в „поне 15 млн. електрически пътнически автомобили до 2030 г.”. Това беше стъпка над предварителната цел от 14 млн. до края на десетилетието, от които поне 10 млн. трябва да са изцяло електрически.

Хибридните автомобили са преходният продукт за компаниите и правителствата, докато бъде изградена достатъчно всеобхватна зарядна инфраструктура. Но не малко еко организации критикуват този тип задвижване (най-вече плъг-ин хибридите), че са поне толкова вредни за природата, колкото са конвенционалните модели.

Плъг-ин хибридите харчат до 4 пъти повече гориво от официално обявеното

Около половината от малко над 1 млн. електрифицирани автомобили по пътищата в Германия са хибриди, а другата част са изцяло електрически модели, казва автомобилната организация KBA.

По време на конференцията транспортният министър Фолкер Висинг беше изключително внимателен по темата за синтетичните горива. Част от автомобилните компании виждат синтетичните горива като начин за намаляване на вредните емисии и запазване на двигателя с вътрешно горене. Това се споделя от партията на министър Висинг, но други партии в коалицията са против тази идея.

Е-горивата, създавани при смесване на водород и въглероден диоксид от атмосферата, имат екологичен смисъл за задвижване на автомобили, но производството им е скъпо и изисква огромно количества енергия от възобновяеми източници, за да са въглеродно-неутрални.

Ясни са техническите данни на руския аналог на RR Cullinan

И Renault се отказва от ДВГ в Европа

Mercedes-Benz ще предлага соларни покрива за електромобилите си от 2024 г.

Източник на статията: Vesti.bg