Ford обнови леко най-продавания си автомобил за моделната 2024 години. Предницата на F-150 е по-квадратна, докато отзад е монтирана (за определени нива на оборудване) Pro Access Tailgate. Но това не е важно. Важното в случая с конските сили, които слагат последното парче от пъзела, или по-точно последните 730 парчета от пъзела.
Точно толкова са конските сили, които има на разположение последният Raptor R. Най-мощният маркетингов инструмент разполага с 20 к.с. повече, което е 18 к.с. повече от 2024 Ram TRX. Същият се пенсионира тази година заедно с 6,2-литровия Hellcat V8.
Дали увеличението на мощността на Ford има нещо общо с горния факт, за това нямаме идея. Но таймингът подсказва за такава връзка, защото TRX няма да влезе в историята като най-мощният сериен пикап.
Как Ford са извлекли повече мощност от компресорния 5,2-литров V8? Прессъобщението казва, че това е станало с ново калибриране на двигателя и намалени загубила във всмукателния колектор. Последното е постигнато чрез промени по капака на двигателя, за да се насочи повече въздух към въздушния филтър. Резултатът са споменатите 730 к.с. и 870 Нм въртящ момент, който остава непроменен.
Двигателят е дериват на 5,2-литровия мотор, използван в Mustang Shelby GT500, където генерира 770 к.с. Първият Raptor F-150 дебютира преди 14 години с 310 к.с. от 5,4-литров V8.
Разликата на Raptor R с останалите F-150 се открива в новите фарове, при които дневните LED светлини оформят полуквадрат около външния ръб. Вътре няма нищо ново, освен Head-up дисплей, който е опционален за пръв път в гамата на F-150. Raptor стъпва върху нови двуклапанни амортисьори Fox. Цената му също е нова, $110 000 в Щатите си е колосана цена.