Range Rover Sport черпи вдъхновение от батко си: прибиращите се във вратите дръжки и плавните линии, но тук приликите свършват. Land Rover е „облякъл” Sport с уникални предна и задни маски. Дневните светлини на Sport са най-тънките в семейството на Land Rover. Моделът предлага коефициент на въздушно съпротивление от 0,29. Изключително стилни са и тънките стопове, като задните колони се стесняват навътре по подобие на Discovery. Хромираните ауспуси са два, антените на покрива също са две.
По-важното е, че Sport стъпва на платформата MLA-Flex, която вече се използва от големия Range Rover. Това значи, че Sport предлага много от характеристиките на шасито, а именно по-голяма здравина на усукване, по-ниско тегло и завиващи до 7,3 градуса задни колела. Цялата гама на модела се предлага стандартно с Dynamic Air Suspension. Междуосието е увеличено с 54 мм до 2977 мм.
За задвижването на новия Sport се предлагат мека хибридна версия на 3,0-литровия редови „шестак”. Базовата модификация P400 SE е с мощност 473 Нм и 550 Нм въртящ момент.
Range Rover Sport
Следващата стъпва е плъг-ин хибридът P440e. Той е с 440 к.с. и 839 Нм. Следва Р510е, но вече с 510 к.с. и 620 Нм. Land Rover казва, че той може да измине до 77 км на ток благодарение на батерията с капацитет 38,2 kWh и електромоторът с мощност 105 kW. Двата плъг-ин хибрида могат да изминат до около 114 км само на ток (WLTP).
На върха стои P530 First Edition, разчитащ на 4,4-итровия баварски V8 с 530 „коня” и 750 Нм въртящ момент, достатъчни да ускорят модела за 4,3 секунди с включен Dynamic Launch. Когато се появи SVR версията, този агрегат спокойно ще прескочи 600 "коня". В Европа ще се предлагат и две мека хибридни дизелови модификации: D300 и D350 с 300 и 350 к.с. съответно.
Всяка модификация работи с 8-степенна трансмисия. Очакваме изцяло електрически модел през 2024 г.
Интериорът на Sport вече е познат от „Императора”, но има и някои съществени разлики между двата модела. „Телевизорът”, плаващ извит дисплей на инфоразвлекателната система, е позициониран под ъгъл, точно над контролерите на климатичната система, скоростния лост и селекторът за избор на различните режими за задвижване от Terrarin Response. Диаметърът му е 13,1 инча, а от него се контролира инфотейнмънт софтуера Pivi Pro.
Пред водача е 13,7-инчовият приборен панел Interactive Driver Display. Electrical Vehicle Architecture 2.0 на Land Rover позволява на компанията за актуализира 63 електронни модула по въздуха. Аудио системата е на Meridian, като топ изпълнението Meridian Signature Sound System е с 29 високоговорителя и 1430 вата.