Немските производители са все по-притеснени от Tesla и китайските марки

Карлос Тавареш пък е подразнен от червения килим, който Франция опъва под краката на Илон Мъск, за да се опитат да го привлекат да построи завод в страната

Volkswagen електромобили семейство

Volkswagen

О чакванията на немските автомобилни производители са най-лошите от финансовата криза през 2008 г. Причини за това са инфлационният натиск, бавният икономически ръст в Европа и тежката конкуренция от Tesla, както и от китайските марки, казва ново проучване.

Прогнозата за бъдещето на автомобилните производители, включително Volkswagen, Mercedes-Benz и BMW, се влоши за пети месец през юни до -56,9 пункта, спад от -10,3 пункта предходния месец, според проучване на базирания в Мюнхен институт Ifo, публикувано в сряда. Това не е далеч от дъното от 2008 г. от -67,8, пише Automotive News.

Мрачните прогнози идват на фона на скока на световните лихвени проценти и нарастващия брой предупреждения за корпоративните печалби, подкопавайки оптимизма за меко икономическо приземяване.

Автомобилните производители изпитват голяма несигурност, сравнима с първите дни на войната в Украйна“, казва Оливер Фалк, ръководител на Центъра за индустриална организация и нови технологии към института Ifo.

За да компенсират, автомобилните производители планират да повишат цените, особено за премиум моделите и електрическите автомобили, казва още той.

Карлос Тавареш, босът на Stellantis, отдавна предупреждава за китайската опасност, но явно политиците остават глухи за тези сигнали. А португалецът е особено раздразнен от червения килим, който Франция постла пред Илон Мъск в средата на май, опитвайки се да го привлече да построи гигазавод в страната.

Тавареш няма добри взаимоотношения с финансовия министър Бруно льо Мер. Двамата се сблъскаха на фона на решението на Stellantis да изнесе производството в страни с по-ниски производствени разходи.

Преди ден Льо Мер призова Тавареш да покаже „икономически патриотизъм”, съобщава Automotive News, посочвайки за пример Renault, който ще произвежда малък електромобил във Франция.

Реакцията на Тавареш дойде в рамките на часове. Той отново наблегна на факта, че производители без наследство в производството на конвенционални автомобили получават по-благоприятно третиране от властите спрямо компаниите, които са дали по-голям принос към богатството на Западна Европа.

Няма причина да поемаме допълнителен риск, като произвеждаме компактни автомобили в страна с високи разходи“, каза Таварес пред репортери по време на конферентен разговор. „Ако страната се опитва да привлече новодошли с инвестиции в нови заводи, моля, помолете ги да поемат този риск.“

немски коли германски производители анализи пазари Карлос Тавареш