Lamborghini замени атмосферния Huracan V10 с битурбо Temerario V8

Другата незначителна новост е, че този V8 се развърта до ненормалните 10 000 об./мин., като се подпомага и от 3 електромотора

Lamborghini Temerario

Lamborghini

Lamborghini Huracan вече е в историята, което означава, че неговият прекрасен атмосферен V10 двигател също е мъртъв. Но феновете на марката могат да се радват, защото от Сант’Агата Болонезе идва още по-вълнуващо произведение: Запознайте се с Lamborghini Temerario.

Lamborghini нарича Temerario високоефективно електрифицирано превозно средство или HPEV, който разчита на 4,0-литров V8 плъг-ин хибридна система с две турбини и три електромотора. plug-in хибрид с двойно турбокомпресор и три електрически мотора. Системната мощност на тази конфигурация е 920 к.с., които ускоряват Temerario до 100 км/ч за 2,7 секунди. Максималната скорост е 340 км/ч.

Lamborghini

Lamborghini са създали този V8 двигател от нулата. Той е с 90 градуса между двата реда цилиндри и плосък колянов вал, с два турбокомпресора, работещи с максимално налягане от 36 psi. Цилиндровите глави от лята алуминиева сплав и титаниеви биели спомагат за поддържане на ниско тегло, а използването на Diamond-Like Carbon покритие в газоразпределителния механизъм гарантира, че двигателят може да се развърта до 10 000 об./мин.

Към V-осмака са добавени три електромотора с маслено охлаждане. Инженерите на Lamborghini са монтирали задния мотор между двигателя и напречно монтираната 8-степенна скоростна кутия с двоен съединител. Само този електрически мотор произвежда до 150 к.с. и въртящ момент от 300 Нм. Другите два мотора, разположени на предната ос, задвижват предните колела и произвеждат по 82 к.с.

Lamborghini

Да, това ново Lambo е със задвижване на четирите колела, но има и функция Drift Mode, която разгръща въртящия момент към задните колела при три различни нива на мощност.

Батерията е с капацитет 3,8 kWh. Тя може да се зарежда от мрежата, чрез регенеративно спиране и директно от V8 само за 6 минути. Ето и нещо интересно: Temerario може да се задвижва само от предните колела (в специфични сценарии), което го прави уникат за марката.

Визуално Temerario изглежда като смесица от по-големия Revuelto и излизащия в пенсия Huracаn. Фаровете заемат малка част от всеки ъгъл на капака – те са по-тънки дори от тези на Huracаn – а модерните шестоъгълни LED светлини се намират точно под тях от всяка страна на предната броня. Temerario е оборудван с 20- и 21-инчови ковани джанти, опционалните са карбонов.

В профил изпъква по-големият аеродинамичен вентилационен отвор точно пред задните колела, който подобрява притискащата сила със 103% в сравнение с Huracán Evo.

Lamborghini

Пакетът Temerario Alleggerita – с по-голямо задно крило, уникална обработка на бронята и джанти от карбон – се хвали със 158% увеличение на притискащата сила спрямо Huracán Evo и намаление на теглото с 25 кг спрямо стандартния Temerario. При него карбонът се открива още в задния дифузьор, капаците на огледалата и страничните въздухозаборници.

Lamborghini

Под тези красиви панели има ново олекотено шаси. Вместо смесената конструкция от алуминий и въглеродни влакна на Huracаn, шасито на Temerario е изцяло алуминиево. Това води до 50% спад в използването на материал, 80% по-малко топлинно заварени съединения и 20% увеличение на устойчивостта на усукване.

Интериорът на Tememerario е оформен като самолетен кокпит, изобилстващ от шестоъгълни елементи. В центъра на таблото има 8,4-ин„чов вертикален дисплей, докато пред водача има 12,3-инчово приборно табло, пред пътника трети дисплей с диаметър 9,1 инча.

Lamborghini Lamborghini Temerario Монтерей