Изложба, посветена на Хенри Форд, показват в НИМ

форд

, ЕПА/БГНЕС

"Форд Модел Т"

Н якои от легендарните модели с марката „Форд” ще бъдат изложени в Националния исторически музей по случай 150-годишнината от рождението на големия американски индустриалец. 

Изложбата „Хенри Форд – живот и наследство” е организирана от „Мото-Пфое” и ще бъде открита на 30 ноември от 13 ч. , съобщиха от музея. В нея ще бъдат представени най-голямото лично постижение на Хенри Форд – автомобилът на ХХ в. „Модел Т”, други легендарни модели с марката „Форд”, както и мъдри мисли от книгата му „Моят живот и моите успехи”. 

Изложбата ще бъде в НИМ до средата на януари 

Хенри Форд е роден на 30 юли 1863 г. в Грийнфийлд, щата Мичиган. Още от малък проявява силен интерес към механичните части и детайли. 

Семейството му е разполагало със скромни възможности и той получава образование в местното селско училище. След като го завършва, чиракува като механик в различни компании в Детройт. 

На 28 години постъпва на работа като инженер в компанията на Томас Едисън, която по това време изгражда едни от първите електроцентрали в света. 

На 36-годишна възраст основава Детройтската автомобилна компания,

по-късно и дружеството за производство на автомобили „Форд енд Малкъмсън”, което през 1903 г. е преобразувано във „Форд Мотър Къмпани”. 

На 1 октомври 1908 г. Форд пуска на пазара своя "Модел T", който има изключителен успех и се превръща в първия масово произвеждан автомобил. 

Моделът утвърждава „Форд Мотър Къмпани” като лидер в автомобилната промишленост.

Търсейки как да постигне по-голяма ефективност и по-ниска себестойност, пет години по-късно

Хенри Форд въвежда в заводите си конвейера,

който довежда до силно нарастване на производителността.

През 1914 г. „Форд” предизвиква истинска сензация, като въвежда осемчасов работен ден и петдневна работна седмица, освен което и увеличава над два пъти минималната дневната надница за квалифицирани работници. 

След тези нововъведения най-добрите механици отиват във „Форд” и с уменията си повишават производителността и намаляват разходите за обучение на компанията.

В автобиографията си големият индустриалец описва политиката за по-високи надници като форма на споделяне на печалбата и посочва като допълнителна полза нарастването на потреблението - с по-високите заплати работниците имат възможност да си купят автомобил, увеличавайки по този начин търсенето.

Ето още няколко забележителни мисли от автобиографичната книга „Моят живот и моите успехи” на Хенри Форд:

„Ако бях питал хората какво искат, те щяха да кажат по-бързи коне.”

„Всеки клиент може да има кола в какъвто цвят си пожелае, стига да е черна.”

„Бизнес, който не прави нищо друго, освен пари, е беден бизнес.”

„Докато чакаме законодателството да излекува бедността или да премахне привилегиите, бедността ще се разпространява пред очите ни, а привилегиите ще растат.”

„Неуспехът е просто възможност да започнеш отново, този път по-интелигентно    . Няма позор в това да си честен и да не успееш, позорен е страхът от неуспеха.”

Източник на статията: Vesti.bg

изложба НИМ Хенри Форд