П осред лято Volkswagen направи шокираща на пръв поглед промяна. Досегашният бос на цялата група Херберт Дийс напуска “по взаимно съгласие” и ще бъде заменен от шефа на Porsche Оливер Блуме.
Разбира се, такова нещо не се прави от днес за утре, Дийс явно от месеци е бил “на дузпата”. И който трябва, е знаел. Все още настоящият изпълнителен директор ще си тръгне официално на 1 септември, когато ще започне ерата на Блуме.
Тепърва ще се анализира този ход по върховете на VW Group, а още до 1 септември ще се ориентираме каква ще е посоката, по която ще върви най-големият европейски производител.
След дни наред на медийни спекулации, в София не се стигна до голяма промяна - в столицата не бяха въведени нискоемисионни зони. Казусът бе отложен за есента, но проблемът е другаде - отново остана впечатлението, че масово не се разбира какъв е и някой не иска да го реши.
В изминаващата седмица, покрай 50-годишнината на Civic, Honda показа Type R, който пък навърши 25 г. Засега имаме екстериор, интериор и някои технически данни, но не всички.Тепърва ще ги научаваме.
Видяхме и обновената Kia XCeed. Тя надгражда над силните черти на оригинала. Автомобилът идва с изобилие от задвижване, включително като “мек” и “плъг-ин” хибрид.
Мaserati представи Project24 - лимитирана серия суперспортен автомобил. Пистарка, от която ще бъдат произведени само 62 броя. Тя е с най-съвременния 3-литров V6 Nettuno двигател, а максималната мощност е 740 к.с.
Оставаме в Stellantis, която стартира програма за отдаване на електромобили под наем, наречена “Electric As You Go”. Определят я като достъпен начин да се качиш на електрическа кола. Програмата стартира първо във Франция. Месечните цени са доста приемливи.
В последните седем дни отново много се говореше за автономното управление. BMW излезе с интересна новост - автомобилите й ще могат да маневрират без водачи в рамките на производството в завода и приходящите му съоръжения.
Така ще се повиши ефективността на логистиката на новопроизведените автомобили във фабриките и дистрибуторските центрове и за да постигне това, компанията работи с две стартиращи фирми.
Renault остави в историята конвенционалния Megane след 27 години и четири поколения.
Направихме дълъг тест - и като дни, и като километри, на Renault Captur E-TECH Hybrid. Ако сте пропуснали този текст, вижте как се представи този интересен и криещ изненади автомобил.