К онвенционалният Renault Megane бе пенсиониран след 27 години вярна служба и четири поколения, съобщава Autocar. Името и честта ще защитава електрическият Megane E-Tech.
Четвъртото поколение на Mеgane бе представено на автомобилния салон във Франкфурт през 2015 г. Моделът се предлага като хечбек, комби и седан.
Произвеждан в Испания и Турция, моделът е последният спортен автомобил, носещ емблемата RenaultSport, преди това подразделение да бе ребрандирано като Alpine. През 2019 г. Renault Megane RS Trophy-R стана най-бързият автомобил с предно предаване на „Нюрбургринг”.
През годините Megane е бил сериозно приходно перо за Renault, но през последните години това рязко се промени – 70 000 продажби през 2021 г., което е и причината за свалянето на модела от поточната линия.
Според данни на carsalesbase.com, през 2004 г. Renault е продал 465 778 броя Mеgane по света – най-силната като продажби година за модела.
Наследникът на Mеgane се трансформира във формата на кросоувър, но по-важното е, че стъпва на платформата CMF-EV, на която е качен и електромобилът Nissan Ariya. През 2024 г. в шоурумовете трябва да се появи и електрическият Scenic, построен на същата платформа.