10 изненадващи факта за новия McLaren W1

W1 e най-мощният и най-бърз сериен модел на McLaren, но тук няма да разказваме за това

Пламен Георгиев,
McLaren W1

McLaren

П рез последните 30 години само два модела са носили обозначението „!“ в името си: емблематичният F1 и революционният P1. Сега McLaren представя трети, W1, и по някакъв начин прави дори могъщия P1 да изглежда почти кротък в сравнение с него.

#1 3D-принтирано окачване

Няколко автомобилни производители използват 3D принтирането от известно време, най-вече заради олекотените детайли, но от скоро технологията се използва за много по-сериозни и критични за безопасността компоненти. Подобно на Bugatti Tourbillon, W1 разполага с 3D отпечатани компоненти на окачването, в случая на McLaren носачите и стойките. И да, те все още са метални, а не пластмасови, както може да си помислите.

McLaren

#2 Старт-бутонът е на тавана

С изключение на няколко други хиперавтомобила като Bugatti Tourbillon, единственото нещо, което може да върви в крак с W1 на писта, е бързият самолет. Така че изглежда подходящо, че McLaren са създали горна конзола в стила на самолет, за да поберат бутона за стартиране на двигателя, превключвателя за режим Race и електрическите контроли на прозорците.

#3 E-Reverse

W1 е с 8-степенна трансмисия с двоен съединител, вместо седемстепенната в P1. Друга основна разлика е, че новата кола използва електрическа енергия, а не V8, когато водачът трябва да направи маневра на заден ход. Виждали сме E-reverse и преди при Artura, както и при SF90 на Ferrari, но в италианския суперавтомобил предните електрически мотори извършваха задачата, докато тук, с две задвижващи колела, се прилага резервен въртящ момент към задните колела.

#4 Фиксирането на седалките е скъсило W1

Фиксирането на седалките към монокока означава, че W1 е 71 мм по-къс, отколкото би бил, ако беше оборудван с традиционен плъзгаща се седалка.

#5 Само два бутона на волана

Препратките към подвизите на McLaren F1 и технологичните синергии са навсякъде в материалите на W1, но има една област, в която дизайнерите са устояли на влиянието на Формула 1 и това е воланът.

Докато конкурентите на McLaren разпръскват бутони навсякъде, създателите на W1 са се ограничили само до два превключвателя в стил F1: един за незабавна функция E-Boost и друг за активиране на системата за намаляване на съпротивлението (DRS).

McLaren

#6 Тънки като кредитна карта сенници

Манията на McLaren за намаляване на ненужното тегло се простира и до сенниците, които са с дебелина само 2,7 мм) са дебелината на три кредитни карти. Те също са направени от въглеродни влакна.

#7 Багажник няма, но има място за каски

Товарното пространство не е основен приоритет за автомобили като W1. Но има една важна част от багажа, от която пътниците може да се нуждаят: каска. W1 няма багажник, но има две места за каски.

McLaren

#8 Същият обем, но нов V8

Въпреки че споделя работен обем от 3994 кул. см като M840T V8 в 750S, двигателят MPH-8 е изцяло нов и има малко по-тесен диаметър и худ на буталото. Ограничението на оборотите от 9200 об/мин – срещу 8500 об/мин за по-стария 750S – го прави най-високо развъртащият се двигател на McLaren за шосейни автомобили.

McLaren

#9 Дори двигателят е аеродинамичен

Всяка повърхност - от покрива до дъното - е оптимизирана за аеродинамика. Дори разположението на двигателя е бил обект на оптимизация, като инженерите от Уокинг са го наклонили на 3 градуса, за да подобрят цялостната производителност на въздушния поток на W1.

#10 Споделя технологии с големите SUV-ове

Преди години Lotus се озова в абсурдната позиция да бъде задължен по закон да монтира Exige с огледало за обратно виждане, въпреки че то не показва нищо, защото компресорът блокира изгледа. Оттогава дигиталните огледала за обратно виждане дават решение на подобни проблеми. W1 използва същата технология, за да помогне на шофьорите да виждат назад.

McLaren W1