П ознат и като най-дълго оцелелият модел в серийно производство на Mercedes-Benz, емблемата SL живее на конвейра вече седем поколения, след като бе представен през… 1954 година.
Оригиналният модел бе изкован, подобно на повечето легендарни спортни автомобили, в моторния спорт. На улиците излезе благодарение на желанието на известния вносител на екзотични автомобили Макс Хофман.
Днес моделът опакова модерна технология с някои old-school решения на AMG, за да се стигне до SL 63 S E Performance: най-мощният в историята на SL.
Но преди него имаше легендарни модели с логото SL, затова решихме да ви покажем петте най-мощни версии в 70-годишната история на SL.
Mercedes-Benz SL 73 AMG (R129)
Mercedes-Benz SL 73 AMG (R129) - 525 к.с.
Това рядко съкровище от средата на 90-те години е известно с редица любопитни факти и рекорди. Но най-интересното при него е, че той продължава да е серийният модел на Mercedes, оборудван с най-големия като работен обем двигател.
За да сме честни, същият се споделя с Mercedes-Benz CLK-GTR Strassenversion SuperSport, който използва по-мощна версия на същия 7,3-литров V12. Разликата е, че от него са направени само два екземпляра.
Връщайки се към Mercedes-Benz SL 73 AMG, той се появява две години преди AMG да се скрие под шапката на Mercedes, но към този момент двете компании вече са изградили много силно партньорство.
От модела са направени само 85 бройки. SL 73 AMG е базиран на R129. Атмосферният двигател е базиран на 6,0-литровия V12. Той генерира 525 к.с. и 752 Нм. Същият агрегат намира място не само в CLK-GTR Strassenversion SuperSport, но и в Pagani Zonda S 7.3.
Mercedes-Benz SL 65 AMG (R230)
Mercedes-Benz SL 65 AMG (R230) - 612 к.с.
Три години след като производството на SL 73 спира и пет години след като AMG става част от Mercedes-Benz, петото поколение на SL е на пазара, както и неговите AMG-версии.
Топ модификацията SL600 разчита на отново на V12, но вече с две турбини.
Лансиран през 2004 г., SL 65 AMG поема щафетата от SL 73 като най-мощният роудстър на Mercedes.
Шестлитлитровият агрегат генерира 612 к.с. и 1000 Нм. В действителност, реалният въртящ момент е 1200 Нм, но е ограничен, след като инженерите установяват, че трансмисията не може да се справи с него. Единствената трансмисия, която може да свърши работа тогава, е 5G-Tronic, макар Mercedes вече да е въвел в експлоатация 7-степенен „автомат”.
Mercedes-Benz SL 65 AMG (R231)
Mercedes-Benz SL 65 AMG (R231) - 630 к.с.
Докато шестото поколение на SL премина от стоманено към предимно алуминиево шаси, а роудстърът да стана много по-технологичен, повечето от агрегатите все още идват от предшественика, включително и битурбо V12 двигателят.
Казано по този начин, R231 е първото поколение SL, което вече няма версия AMG 600, вместо това на върху застава SL 65 AMG.
Огромният V12 вече работи с подсилена 7-степенна трансмисия, която инженерите на AMG са модифицирали за по-бърза смяна на предавките, както и да може да се справя с 630 к.с. и 1000 Нм.
Благодарение на олекотеното със 140 кг купе, по-бързата смяна на предавките и допълнителната мощност, SL 65 AMG (R231) спринтира до 100 км/ч за под 4 секунди, превръщайки го в най-бързия от рода.
Mercedes-Benz SL 65 AMG Black Series (R230)
Mercedes-Benz SL 65 AMG Black Series (R230) - 670 к.с.
Връщаме се отново на поколението R230, причината е много черна, тъй като първият SL 65 AMG има още по-зъл братовчед, чии параметри засенчват тези на всички негови предшественици и наследници, поне до появата на настоящото поколение R232.
Наречен SL 65 AMG Black Series, моделът дори вече не е роудстър, след като лудите инженери от Афалтербах завършват с модификациите.
Сравнен с „нормалния” SL 65 AMG, Black Series е с 250 кг по-лек заради масивното използване на Carbon Fiber Reinforced Plastic (CFRP) и премахването на сгъваемия покрив.
Фиксираният покрив не помага само за отслабването, а и дава възможност за монтиране на подвижно задно крило. Моделът става и с 97 мм по-широк, което си личи по раздутите колесни арки. Спирачките са подобрени, използвани са GT3-ауро части, окачването е модернизирано.
Черешката на торната е самият двигател, който вече достига 670 к.с. Всичко това се пранася на асфалта като максимална скорост от 320 км/ч и ускорение до 100 км/ч за под 4 секунди.
Mercedes-AMG SL 63 S E Performance (R232)
Mercedes-AMG SL 63 S E Performance (R232) - 816 к.с.
Изминаха цели 16 години и две поколения след могъщия SL 65 AMG Black Series, за да стигнем до най-мощния модел в 70-годишната история на SL. Той вече e част от гамата на Mercedes-AMG.
Той е първият SL със задвижване на четирите колела, както и първият с конфигурация на салона 2+2 след R129.
За жалост на феновете, под дългата му муцуна вече не е монтиран V12, а битурбо 4,0 V8, но подпомаган от електромотор на задната ос. Двигателят е способен на 612 к.с., електромоторът добавя 201 к.с., системната мощност на това чудовище е 816 к.с. и невероятните 1420 Нм към четирите колела.