И ма дизайнери и инженери, които искат техните творения да са красиви и да могат да завиват като по релси. Има и други мечтатели, които искат тяхното отроче да пленява въображението с ненормални скорости. Такъв е основателят на SSC North America Джерод Шелби, който иска неговото творение да стане най-бързият сериен автомобил в света.
Светът погледна към него през октомври 2020 г., когато той обяви, че Tuatara е успял да развие максимална скорост 532 км/ч, средната бе 508 км/ч. Само че тези цифри бяха съпроводени с голям скандал, в следствие на което от компанията признаха, че те не са точни.
В опит да поправи тази тежка маркетингова грешка, през януари 2021 г. Лари Каплин, колекционер на суперавтомобили и клиент на SSC North America, отиде на пистата Johnny Bohmer Proving Grounds, която се използваше от американските совалки преди години. Тя е с дължина 2,3 мили (3,7 км). Той успя да постигне максимална скорост 460 км/ч (455 км/ч средна).
Направи същия опит на 14 май 2022 г., като резултатът вече е доста по-представителен за способностите на Tuatara. На същото писта Каплин се ускори до максималните 474,8 км/ч, без да се казва каква е била средната. Без значение на това, постижението е доста по-добро от това на Hennessey Venom F5, който през февруари, на същото това място, ускори само до 437 км/ч.
Двата американски хиперавтомобила постепенно се приближават до целта си от 300 мили/ч (483 км/ч), но в крайна сметка те искат да прескочат границата от 500 км/ч. Най-близко до нея за момента е Bugatti Chiron Super Sport 300+, който официално има срещу името си 490,484 км/ч, постигнати на дългата 12 км писта в Ера-Лесиен.
Към партито скоро ще се присъедини и Jesko Absolut, за който Кристиан фон Кьонигсег твърди, че има потенциал за над 500 км/ч.
Джерод Шелби твърди за Tuatara:
Колата дори не е близо до лимита си. Всички данни ни дават ясната картина, че ограничаващият фактор не е колата, а фактът, че ни свършва пистата.”