Н ай-простото обяснение за мигането е, че по този начин се почиства и овлажнява повърхността на окото с ново слъзно покритие. Несъзнателното мигане изостря зрението, прави образа, който ретината създава по-ярък и изчистен.
Сега си представете какво изпитва зрението на пилотите от Ф1, когато излизат от тунела в Монако с над 300 км/ч! Ще може да си зададете тоз въпрос в неделя, когато именно Княжеството ще приюти кервана за едно от най-бляскавите събития от календара на Формула 1.
Изчисленията показват, че при скорост от 320 км/ч, пилотът губи образ за 1/3 от секундата, време, достатъчно да се изминат 18 метра.
Ново проучване (първо по рода си), публикувано в списание iScience, изследва премигването по време на състезание от Фолмула 1.
Здрав възрастен човек мига около 12 пъти в минута. Всяко премигване трае около 1/3 от секундата. Според University of IOWA Health Care, премигванията зависят от задачите, които човек извършва. Някои хора мигат по-рядко, когато се концентрират върху екрана.
Риота Нишизоно от NTT Communication Science Laboratories в Ацуги, Япония, смята, че мигането не е предназначено само да овлажни окото. Няколко мигания в минута са достатъчни за този санитарен контрол. Той остава учуден, че няма никаква научна литература за поведението на мигане по време на екстремни условия, каквито са състезанията. Тъй като той има кариера и като състезателен велосипедист, той решава да направи проучване за премигването по време на състезание с висока скорост.
Използвайки трима професионални състезатели, те завъртат 304 обиколки на три писти в Япония – Фуджи, Сузука и Суго.
How do humans blink while driving a Formula car?
— Ryota Nishizono (@NishizonoRyota) May 19, 2023
Out now @iScience_CP, our new paper revealed expert drivers blinked surprisingly similar locations.
Behind the pattern, there was their implicit strategy to mitigate the effect of vision loss by blinking.https://t.co/BWx305NLQS
Екипът монтира камери в каските на пилотите, които да следят човешкото око. Откриват нещо неочаквано. И тримата пилоти мигат на едни и също точки от пистата.
Това значи, че мигането не е случайно, а репродуктивно. Според проучването, пилотите споделят сходен модел на мигане, който е силно свързан с ускорението. Пилотите не премигват, когато променят скоростта, посоката или при настъпване на бордюрите. Те мигат в т. нар. безопасни точки – на правите.
Според Нишизоно, екипът е останал поразен от постоянните модели на премигване.