Volvo Cars се подготвя за “електрическа атака”, целта на която е преобразуване на цялата гама на марката (три SUV и два седана) в електрическа. Ще има и луксозен електрически ван, целящ да увеличи продажбите в Азия.
За това информира Аutonews, позовавайки се свои източници.
Очаква се шведската компания да пусне на пазара най-малко шест нови електрически модела до 2026 г.
Необявените досега официално планове представляват най-голямото обновяване на гамата на Volvo, откакто китайския концерн Geely придоби марката от Ford през 2010 г.
С новата стратегия се цели по-голям фокус към клиентите в Азия, съответно стремеж за повече продажби и печалба от този пазар, добавя Аutonews.
В този смисъл, а и ако се върнем в началото, до три години ще има ван с марката Volvo, базиран на модел на Zeekr - друг бранд на на Geely, в Китай.
Електрическият Zeekr 009 се предлага с три реда седалки. Те са подобни на тези в бизнес класа в самолет. Автомобилът е подходящ за семейно ползване, но също така за бизнес, нещо като луксозен минишатъл, а в Азия това е на почит.
Първият от новото поколение е-модели на Volvo - EX90, беше представен към края на миналата година.
Други автомобили са в процес, като включват компактен кросоувър (ЕХ30, насочен към по-млади хора), а също така електрически версии на XC60 и XC40, а също така на седаните S60 и S90.
Тези автомобили ще следват установените опростени дизайнерски идеи на Volvo, но новият ван - насочен основно към Китай и други азиатски пазари, ще е с по-„емоционален“ дизайн. Подобно на помпозния Zeekr 009, който има масивна, LED осветена решетка.