Р егулаторът за автомобилна безопасност на САЩ (NHTSA) отхвърли предложение от 2019 г., което би позволило на производителите на автомобили да предложат разнообразие от звуци за електрически други “тихи автомобили”, информира Ройтерс.
Е-колите често са по-трудни за чуване, особено на по-нискиобороти. Съгласно правилата, спуснати от Конгреса и финализирани от NHTSA, марките трябва да осигурят звуци към хибридни и ЕV, но точно определени и само при скорост до 30 км/ч, за да предотвратят нараняване пешеходци, велосипедисти и незрящи.
През 2019 г. NHTSA предложи да се позволи на производителите да инсталират редица избираеми от водача звуци за предупреждение за пешеходци и колоездачи, пък и за собствено изостряне на вниманието.
Агенцията каза днес, че предложението "не се приема поради липса на подкрепящи данни... Премахването на това ограничение ще позволи на производителите да въвеждат по-неясни звуци, които се харесват само на малка част от собствениците.”
При по-високи скорости шумът от гумите, съпротивлението на вятъра и други фактори елиминират необходимостта от отделен предупредителен звук, добавя NHTSA.
През февруари Tesla изтегли 578 607 автомобила в САЩ, тъй като пешеходците може да не са в състояние да чуят необходимите предупредителни звуци за приближаваща кола поради силна музика или други звуци, възпроизвеждани от нейната функция Boombox.
Tesla каза, че Boombox позволява възпроизвеждане на звуци през външен високоговорител, докато превозното средство е в движение и може да скрие необходимите звуци на системата за предупреждение за пешеходци.
Преди време NHTSA прогнозира, че предупрежденията ще предотвратят 2400 наранявания годишно до 2020 г. и ще струват на автомобилната индустрия около 40 милиона долара годишно, тъй като компаниите трябваше да добавят външен водоустойчив високоговорител, за да се съобразят. Ползите от намалените тежки наранявания се оценяват на $250 до 320 милиона годишно.
Агенцията изчислява, че шансовете хибридно превозно средство да попадне в катастрофа с пешеходци са с 19% по-високи в сравнение с традиционното, задвижвано с ДВГ.
През миналата година броят на убитите пешеходци е скочил с 13% до 7342, най-високата стойност от 1981 г. Простилите се с живота велосипедисти пък са с 5% до 985, най-високият брой поне от 1975 г.
А горната забрана е лоша новина за производители като Stellantis. В началото на годината босът Карлос Тавареш разкри, че се работи по “брилянтен и шокираш” звук на бъдещите електрически модели на Dodge, която заедно с Chrysler, Jeep и Ram се притежава от концерна.