П роблемите на електромобилите към този момент са ясни: бавно зареждане, малък пробег. Toyota обаче възнамерява да промени това с въвеждането на нови задвижващи батерии в автомобилната промишленост. Те не са непознати, наричат се твърдотелни батерии. Те имат до три пъти по-висок капацитет за съхранение на енергия и са по-безопасни.
Разковничето се крие в невъзможността до момента да се адаптират тези батерии за нуждите на автомобилостроенето, да се приведе конструкцията им към параметрите, необходими за вграждане в автомобила, и накрая, да се използват в масово производство на достъпна цена. С решаването на всички тези неизвестни се е заела компанията Toyota, която възнамерява до 2022 г. да лансира електромобил с висок пробег, задвижван от въпросните батерии. Зареждането му ще е изключително бързо.
Toyota определено изостава в сферата на електрификацията, като през последните над 15 години съсредоточи усилията си върху хибридната технология. Много пари бяха хвърлени и в развитие на водородния Mirai (и инфраструктура за него), но той може да има бъдеще само в Япония. Изоставането си компанията трябва да навакса чрез сформираното през миналата година подразделение за електромобили, начело на което застана баш шефа Акио Тойода.
Информацията за разработването на електромобил с новия тип батерии идва от японското издание Chunichi Shimbun, цитиращо Reuters. От компанията отказват да дадат подробности, но са потвърдили намерението си за комерсиализация на въпросните твърдотелни батерии през 2020 г.
Технологията на твърдотелните батерии не за пръв път попада в полезрението на автомобилната промишленост. Възможен пробив може да дойде от страна на литиево-серните или литиево-въздушните батерии, но тези варианти тепърва са в процес на изучаване.
Съвпадение или не, но неотдавна изданието Korea Herald писа, че Hyundai Motor води самостоятелно проучване върху твърдотелните батерии, като дори конструира опитна промишлена линия за тяхно производство. Ли Ки Санг, старши вицепрезидент на Hyundai, прогнозира, че промишленото навлизане на подобен тип батерии от 2020 г. насетне може да доведе само пет години по-късно до бум в продажбите на електромобили. Неговото предвиждане е, че в такъв случай делът на електричките да скочи до 20-30% за много кратки срокове.
Още новини може да откриете на нашата Facebook страница ТУК.
Четете още:
Ежедневното шофиране над 2 часа понижава коефициента на интелигентност
Фактите за мега скандала, заклеймяващ немски авто компании в картел