Ф еновете на Tesla бяха много ентусиазирани от представянето на новия Model Y, но част от анализаторите не споделят това вълнение, дори напротив. Към тях се присъединиха и акционерите, тъй като в петък акциите на компанията паднаха с 5%.
CNBS проследи реакциите и отбеляза, че Емануел Роснер от Deutsche Bank намира събитието за „нищо впечатляващо, липсващо му всякаква изненада“. Адам Джоунс от Morgan Stanley предполага, че приликите между Model 3 и Model Y ще доведат до това, че кросоувърът ще канибализира продажбите на базовия седан. Причината е, че всички, абсолютно всички в индустрията гледат основно към кросоувърите, като дори и Ferrari разработва такава каросерия.
Изданието Barrons посочва, че екип анализатори на Cowen заявява, че кросоувърът не е достатъчно вълнуващ, за да повиши търсенето или ентусиазма към Tesla. Те наричат събитието “усилие за набиране капитал и брандинг опит.“
Други не са доволни от времевия диапазон, даден за пазарния дебют. Премиерата на модела се прави по средата на март 2019 г., докато на пазара Model Y няма да се появи преди есента на 2020 г. А клиентите, които ще чакат базовия Model Y, ще трябва да изчакат до пролетта (ако Мъск си удържи на обещанието), за да се сдобият с кросоувъра срещу $39 000.
До появата (евентуално) на базовата модификация, Model Y Long Range ще струва $48 200, а натъпкан с всички екстри – $64 200 (пробег 300 мили, 480 км). Най-скъпият Model Y Performance ще струва $64 200, а с сички екстри – $75 700 (280 мили, 450 км). Същият ще набира от 0 до 96 км/ч за 3,5 секунди.
Интериорът е ясен. По средата има 15-инчов телевизор. Адаптивният круиз контрол Автопилот, разчитащ на 12 ултразвукови датчика и 360-градусов обзор опция. Това ще рече плюс $7000, ако искате да го имате.
Росен Даскалов: Правим асемблираща линия за до 20 000 коли годишно