К алифорнийският стартъп Neuron EV представи на China International Import Expo в Шанхай два нови модела: електрическият всъдеход T/ONE с модулна каросерия и влекачът TORQ. И двата модела са конструирани на модулна платформа, оборудвани с няколко източника на захранване.
Neuron T/ONE е описан като „автомобил за всичко”. Благодарение на сменяеми екстериорни панели, електромобилът може да се трансформира от шаси-кабина в пикап, товарен камион или семеен автобус с пет или шест места. Интересното е, че конфигурацията на кабината може да е с централно разположено шофьорско място или с нормално разположение.
За момента липсва много конкретика за двата модела. Знае се, че дължината на T/ONE е 5,5 метра, а възможният пробег възлиза на 480 км. Освен стандартната батерия, за която не се казва нищо, T/ONE разчита и на някакъв (неизвестен за момента) бърз резервен източник на енергия, както и слънчеви панели на покрива.
Neuron T/One
Шофьорското място разчита на панорамен 360-градусов обзор, гарантиран от набор безжични камери, които предават картина върху екрана пред водача. Приложение за интуитивния автомобилен интерфейс дава пълен работен контрол и работи с всяко преносимо лично устройство, което, когато бъде свързано с автомобила, заменя всички физически копчета и превключватели.
Neuron TORQ
И ако това е малко, то за Neuron TORQ се знае още по-малко. Очевидното е, че се позиционира като конкурент на Tesla Semi. Разположението на шофьорското място е подобно на това при T/ONE, като зад него е разположен салон с легло, разположено в нещо като стая. За реално пазарно присъствие все още не се говори нищо.
Освен TORQ и T/ONE, в портфолиото на Neuron EV присъстват още електрически автобус, безпилотна товарна платформа MAP и шатъл HUB.
Синтезираха нов материал за супер батерията на бъдещето