И злизащият след месеци Mercedes EQG ще бъде първият EV, който използва аноди на базата на силиций, а това е доста напредничава технология, пише insideevs.com.
Те ще бъдат доставени от базираната в Калифорния фирма за материали за батерии Sila Nanotechnologies, за която сме ви разказвали.
Материалът за батерията „Titan Silicon“ се разработва от няколко години и най-накрая е наличен в търговската мрежа, като Mercedes е първият производител на автомобили, който го получава.
Sila твърди, че Titan Silicon е „първият доказан на пазара безопасен и чист заместител на пълен графитен анод, проектиран за масово производство, за да подобри драстично производителността на EV“.
Какво означава това в действителност? Увеличение на пробега с около 20% в сравнение със съществуващите батерийни технологии, както и значително подобрени скорости на зареждане.
Освен това материалът за батерията на Sila е по-добър за околната среда. По време на производствената фаза Titan Silicon генерира 50% до 75% по-малко CO2 на кВч в сравнение с графита. Твърди се, че може да съхранява 10 пъти повече заряд от графита.
Sila иска да използва своя материал за 1 милион електромобила до 2028 г. Ще започне с EQG, който трябва да бъде пуснат на пазара в началото на 2024 г.
EQG ще има четири електромотора, което трябва да доведе до огромни количества мощност и проходимост, нещо, което видяхме наскоро в първите тестове за журналисти.
Очаква се пробегът да е за над 500 км, отчасти благодарение на Titan Silicon.
Най-вероятно ще споделя платформата на G-Wagon, който ще получи фейслифт в средата на живота си по-късно тази година. Интериорът и екстериорът на серийния EQG също се очаква да бъдат почти идентични с обикновения G-Class, с изключение на един или два елемента, които ще помогнат за разграничаването му като EV.