McMurtry може да направи шосейна версия на откачения Speirling

Колата с вградени вентилатори, засега е годна само за писта

Мартин Дешев,
McMurtry Speirling

, McMurtry Automotive

McMurtry Speirling

McMurtry е малка автомобилна компания, която е позната предимно на автомобилните фенове. Тя придоби популярност със своя пистов модел Speirling, който привлече внимание по време на „Фестивала на скоростта“ в Гудууд.

Автомобилът е едноместен и много малък. Той е електрически и изключително бърз, като държи рекорда на Гудууд за изкачване на популярния хълм. Отличава се и с уникална аеродинамика, включително два вентилатора, които „прилепят“ колата към пътя.

Speirling засега е само за писта. Самата философия и конструкция на колата не са подходящи за нормални шосета. Но въпреки това McMurtry не изключва възможност да направи и такава версия, съобщава Autocar.

Колата вече привлича внимание и най-честият въпрос към компанията е кога може да бъде купена и колко ще струва. Отговорът е още сега и около 1 млн. британски лири. Уловката е, че е само за писта.Това я прави доста скъпа пистова играчка, но пък купувачът ще получи миниатюрна спортна кола с 1000 к.с.

„Решението да е пистова, беше по усет. Не искахме да бъдем един от онези производители, които се нуждаят от години преди да пуснат колата си на пазара. Това щеше да стане, ако първо искахме да я хомологизираме“, казва Томас Иейтс, управляващ директор на McMurtry.

„Реално няма ограничения за вентилаторите. Може да се използва на пътя, но ще бъде добре и да не се окажем в ситуация, в която регулаторите да поискат да регулират този факт. Това ще забави влизането в производство с години“, казва Иейтс.

Основните въпроси са как да се използват вентилаторите. Те биха били полезни в спешни ситуации, например при внезапно спиране. „Но на практика клиентите няма да ги използват за това“, допълва Иейтс.

Докато компанията намери решение, от което да е доволна и тя, и клиентите, тя ще предлага само пистовата версия. Доставките ѝ ще започнат в близките 18-24 месеца. Иейтс казва, че вече има и „на 90% готови идеи“ в главата си и за още няколко модела на марката. Той споделя единствено, че следващата кола ще следва философията на компанията за максимум мощност и минимално тегло, но това ще е „след 10 години“.

електрически автомобил спортни коли автомобили коли