Н овата „седмица“ раздалечи феновете в двата полюса, предлагайки тази огромна радиаторна решетка. Независимо от причината, заради която Серия 7 заложи на решетката на Х7, този ход е драстично отклонение от това, с което клиентите са свикнали да виждат и очакват от бизнес седана на баварците.
В потвърждение на това са следващите редове и снимки, с които ще се върнем към първото поколение Е23 от края на 70-те и началото на 80-те години, стигайки до G11, появил се преди три години.
Първо поколение E23 (1977-1986)
Предницата на E23, появил се като заместник на седана Е3, напомня за нос на акула. Автомобилът за пръв път въвежда бордови компютър, индикатор за предстоящо сервизиране, климатик и други. Това е първото BMW, оборудвано с ABS и опционална въздушна възглавница за водача (от 1985 г.).
Когато настъпва време на фейслифт, дизайнерите променят бронята и увеличават „бъбреците“.
Второ поколение E32 (1986-1994)
Сравнен с E23, новият седан Е32 е напълно различен. По много начини той поставя началото на философията „повече технологии, по-голямо тегло“, макар факторът забава да не е на първо място, когато говорим за големи седани, защото при тях по-важни са функциите за комфорт и безопасност.
Моделът въвежда Електронен контрол на амортисьорите, двойно стъкло, фарове Xenon, контрол на сцеплението, двузонов климатик, вграден телефон. Това е и първото BMW, предлагано с дълга база и V12 двигател.
Рецептата за фейслифта е същата, използвана за E23: по-широка радиаторна решетка, по-спортна предна броня и нов капак на двигателя. Има и други промени, естествено, но тук фокусът е върху предницата.
Трето поколение E38 (1994-2001)
Считано от мнозина за най-добре изглеждащата Серия 7, E38 въвежда доста иновации, като например въздушните завеси. Това е и първият европейски модел, оборудван със сателитна навигация, първото BMW с вградена телевизия и първата Серия 7 с дизелов двигател.
Фейслифтът се отличава най-вече с механични подобрения, но също така се променя формата на фаровете, както и вкарване на повече вертикални ламели в радиаторната решетка (12 вместо 10).
Четвърто поколение E65 (2001-2008)
Дизайнът на фаровете далеч не е най-големият му проблем, тъй като тук естетиката е доста изкривена. Дизайнерите се опитват да поправят нещата в средата на жизнения цикъл на модела, като променят формата на фаровете, предния капак, увеличават решетката и монтират по-спортна броня, като променят и задницата на колата.
От техническа гледна точка E65 е много усъвършенстван автомобил, предлагащ нова 6-степенна автоматична трансмисия, електронен смарт ключ, нощно виждане, iDrive и още други. Независимо от факта, че E65 е по-дълъг, по-широк, по-висок и с по-голямо междуосие от E38, той тежи почти толкова, колкото и своя предшественик.
Пето поколение F01 (2008-2015)
F01 се смята за завръщане към най-доброто от BMW, захвърляйки силно противоречивия дизайн от предшественика за сметка на по-консервативен, но въпреки това модерен екстериор.
Той е първият „баварец“ със система за завиване на задните колела, 8-степенна автоматична трансмисия, функция за разпознаване на пешеходци за системата за нощно виждане, система за следене на сляпата точка, радарен круиз контрол и масажна функция за задните седалки. Той е и първият модел на BMW, който се предлага с хибридна версия (ActiveHybrid 7).
Външният моди на модела е променен през 2012 г., като се въвеждат full-LED фарове, както и други. Леки промени са направени по решетката и спойлера.
Шесто поколение G11 (2015-до днес)
G11 изглежда внушително и модерно. В радиаторната решетка има клапи, които се отварят, когато двигателят се нуждае от повече въздух. Интересното е, че моделът е по-лек от F01. В технологичната страна на въпроса няма да навлизаме, тъй като тя е необхватна.
И сега тази огромна радиаторна решетка
Така стигаме до фейслифта на G11, който през последните дни раздвои мненията. Интересно ще е да видим доколко (и дали въобще) това ще попречи на модела на пазара. Аз лично се съмнявам.
Ето ги огромните "бъбреци" на обновената Серия 7
Очаква се другата седмица да бъде обявен алиансът Fordswagen