З адаващият се Mercedes-Benz EQG ще е първият модел, който ще бъде оборудван с новата батерия с високо съдържание на силиций, която ще увеличи пробега, като в същото време се запази компактният размер, пише Autocar.
Източници са потвърдили, че електрическият офроудър, който трябва да бъде лансиран през 2025 г., ще е първият сериен модел с новата батерия, потенциалът на която бе демонстриран с концептуалния EQXX. След това тя ще бъде разгърната в моделното семейство EQ.
Новата батерия се разработва съвместно с американската Sila Nanotechnologies. Тя разчита на силициев анод, който, комбиниран с други химически промени в клетките, ще доведе до увеличение с 20-40% на енергийната плътност спрямо батериите, използвани в сегашната EQ гама, които разчитат на по-разпространените графитени аноди. Предполага се, че ще бъдат достигнати нива от над 800Wh/l на клетъчно ниво.
Mercedes-Benz казва, че новата клетъчна химия позволява съхранение на „повече електрическа енергия спрямо сегашната ситуация”. Това ще позволи увеличение на пробега на бъдещите модели, без да се налага да се монтират по-големи като капацитет батерии.
Прототипната батерия, използвана в EQXX, е с капацитет от 100 kWh. В момента EQS се предлага с батерии с капацитет 90 kWh и 107,8 kWh. Смята се, че батерията в EQXX тежи 495 кг.
Базата за EQG е модифицирана версия на съществуващата рама на G-Class, която е цялостно преработена, за да може да издържи и тежестта на батерията.
Електрическата G-класа, която бе показана за пръв път под формата на концепция на миналогодишното изложение в Мюнхен, ще се задвижва от четири електромотора, по два на предната и задната оси, като всеки комплект ще е със собствена скоростна кутия с фиксирано предавателно число.
Смята се, че софтуерен пакет, разработван от Mercedes ще позволи да се симулира ефектът от блокажа на три диференциала като при конвенционалния G-Class.