Lexus UX 300e, първият електрически модел на луксозното подразделение на Toyota, е в продажба в Китай, а в Европа ще дойда по-късно тази година. Интересното е, че това ще бъде придружено с 10-годишна или 1 000 000 километра гаранция на батерия с въздушно охлаждане, чиито капацитет е 54,3 kWh. Така UX300e се присъединява към Nissan Leaf като един от много малкото електромобили, разчитащи на батерии с въздушно охлаждане, за които се смята, че не са много надеждни.
Lexus твърди, че системата за въздушно охлаждане е „по-сигурна и по-лека от системите за водно охлаждане на батериите”. Тя работи съвместно с климатичната система в купето, „подобрявайки поведението на автомобила, живота на батерията и процеса на зареждане”. Lexus твърди, че подгряващите елементи под всеки модул на батерията минимизират влиянието на студеното време върху пробега, гарантирайки, че пълната мощност е налична веднага след стартиране.
Батерия с твърд електролит дава 800 км пробег на електромобилите
Миналата година Nissan заяви, че батерията на Leaf ще издържи 22 години, или около 10 до 12 години повече от очаквания жизнен цикъл на автомобила. До този извод се е стигнало на база продадени 400 000 модела Leaf в Европа от дебюта му през 2011 г.
Според проучване на Geotab от 2019 г., обхващащо 6300 електромобила, батериите с водно охлаждане губят по-бавно капацитет спрямо тези с въздушно охлаждане.
За да се сметне една батерия за негодна, нейният капацитет трябва да падне под 70%. В случая с Lexus UX300e това значи, че в батерията трябва да останат 38 kWh, за да се отчете, че се изисква смяна на батерията.
Китайска батерия предотвратява пожар в е-колите
Nissan Leaf гарантира 66% капацитет след 160 000 км/96 месеца.
Електрическият UX предлага пробег от 400 км, но по стария цикъл NEDC. В момента моделът се предлага в Китай за около $54 000, но в Европа се очаква тя да е доста по-ниска.
5 неща, за които да внимаваме при покупка на „нов внос”