Tesla „изгаря” почти $500 000 всеки час

Пламен Георгиев,
defaultimg

netinfo

М иналата седмица Илон Мъск заяви, че Tesla Roadster ще стане най-бързият сериен автомобил в света, когато излезе на пазара през 2020 г. и предложи ускорение до 100 км/ч за около 2 секунди. Проблемът е, че с подобна скорост се топят и средствата на компанията, за да успее да постигне целите си.

През последните 12 месеца компанията е „изгаряла” по около $8000 в минута (или $480 000 в час), показват данните на Bloomberg. С този темп на харчове компанията ще остане без средства на 6 август.

Тези данни обаче не вълнуват като че ли инвеститорите. Преди дни акциите на компанията скочиха с 3% до $317,81, като това направи пазарната капитализация на Tesla $53 млрд. За сравнение капитализацията на Ford Motor Co. е $48 млрд.

Но това е на борсата, а реалната картина казва, че Мъск отчаяно се нуждае от свежи пари. Не случайно той извади Tesla Roadster на премиерата на Tesla Semi. А целта бе ясна: нов опит за събиране на средства. Той иска на всеки по $50 000 предварително, за да си поръча Roadster, който ще се появи през 2020 г. (ако обещанието бъде спазено). Ако пък искаш да си един от първите 1000, които ще получат специално изпълнение на Roadster, то ще трябва да се бръкнеш с цялата сума от $250 000. Ако пък искаш да поръчаш влекача Semi, капарото е $5000. Целта на всичко това е да се съберат около $250 милиона.

Сумата изглежда доста сериозна, но на фона на изхарчените близо $1 млрд. за тримесечие… Рекордната загуба за последния отчетен период е направена, за да може да потръгне производството на Model 3, което все още не е факт. Затова ще е изненада, ако и сега хората продължат да се хващат на въдицата на Мъск с исканото от него сериозно капаро за Roadster.

“Дали ще могат да издържат 10 месеца или година, той се нуждае от пари, при това бързо,” коментира Кевин Тайнан, старши анализатор на Bloomberg Intelligence, който изчислява, че Tesla ще трябва да набере поне $2 млрд. свеж капитал до средата на 2018 г.

В момента като възможен изход се смята продажбата на ценни книжа, а най-големият акционер е именно Мъск с 20%.

Само преди дни Боб Луц, бившият и дългогодишен шеф на General Motors заяви, че очаква фалит на Tesla до 2 години. Никой не желае нещо такова на компанията, но нещата не изглеждат никак розово и пред Мъск настъпва време разделно, защото обещанията вече трябва да срещнат реално покритие.

Още новини може да откриете на нашата Facebook страница ТУК

Тайванският електромобил с 1 мегават мощност е по-бърз от Tesla Roadster

Доклад твърди, че водородът има сериозно бъдеще и ключова роля

Когато законът важи за всички: глоба, отнемане на книжката и затвор за милиардерка

Източник на статията: Vesti.bg

Тесла Илон Мъск Tesla