П окрай циганското лято в последната седмица на октомври, станахме свидетели на най-разнообразни новини от автомобилния свят.
Трябва да започнем с поредната крачка на Европейския съюз за нови коли с нулеви емисии от 2035 г. и практическата забрана на ДВГ. Новото е, че Европарламентът и Съветът на ЕС постигнаха очаквано временно споразумение за мярката.
Тук изненада няма. Ако имате въпроси и искате да узнаете отговорите им, вижте най-важното от интервю във Фейсбук на нидерландския депутат Ян Хойтема, автор на доклада на ЕП за моторните превозни средства.
Германия разкритикува - за пореден път, готвената голяма промяна.
Другото голямо събитие от седмицата, което тепърва ще има последствия и за автомобилния бранш, е придобиването на Туитър от страна на Илон Мъск. Първи реагира General Motors, спирайки рекламата в социалната мрежа. Твърди се, че и други компании ще последват GM.
Имаше и други дръзки ходове, но нека първо кажем за красотата - тествахме Alfa Romeo Giulia. Тази кола изглежда красиво, кара се “красиво”, возиш се в нея “красиво”, звучи “красиво” от ауспуха и мотора, особено когато набира… Дал Бог красота.
Колкото до другото, Ford взе изключително важно решение да спре един от най-популярните си модели - Fiesta. И то още догодина. Електрификацията иска жертви.
Пак в нейно име Lotus обяви техническите данни на първия си SUV - Eletre. Версията R вади 905 к.с.
Skoda извади от ръкава пък пореден електрически “пърформанс” кросоувър в лицето на Enyaq RS iV. Доста интересен автомобил.
Много от тези новини са заявка за интересни събития през 2023 г.