Skoda Enyaq RS iV - повече практичност и 299 “коня”

Гамата на електрическия модел се увеличи с още един представител. Пробегът му е до 500 км

,
Skoda Enyaq RS iV

, Skoda

Skoda Enyaq RS iV

Skoda разшири електрическата си “пърформанс” гама с добавянето на Enyaq RS iV до вече наличния Enyaq Coupe RS iV. Това е по-практичен вариант, като багажникът му е цели 585 литра - с 15 повече, отколкото на купето.

Това си остава най-потентният модел на чешката марка - максималната мощност е 299 к.с., а задвижването е 4х4 от два електромотора. Има и визуални промени, подсилващи спортното празназначение.

RS се отличава от останалата част от гамата Enyaq iV благодарение на 20-инчовите алуминиеви джанти Taurus или 21-инчовите Vision, специалните емблеми на предните калници, задния рефлектор и Hyper Green, комбиниран с черни акценти.

Skoda

Пълните LED матрични фарове са включени в стандартното оборудване, както и задните LED светлини и осветената решетка, докато големият панорамен покрив е опция.

Багажникът може да нарасне и до 1710 литра чрез сгъване на задните седалки. Спортните щрихи в интериора включват седалки с интегрирани облегалки за глава и тапицерия от микрофибър Suedia (по избор перфорирана кожа), елементи, наподобяващи карбон на арматурното табло и вратите, плюс алуминиеви плочки на педалите.

Skoda

Стандартното оборудване е доста щедро с 13-инчов инфоразвлекателен сензорен екран, тризонов климатроник, вътрешно LED осветление, въможност за безжично зареждане, система Travel Assist... Сред допълнителни функции личи head-up дисплей и аудиосистема Canton с 12 високоговорителя.

Skoda Enyaq RS iV е събрат на VW ID.4/ID.5 GTX, така техниката е позната от тях. Електрическите мотори възпроизвеждат общо 299 к.с. и 460 Нм макс. въртящ момент. Това е повече от бензиновата Octavia RS, която е с 245 “коня”.

Skoda

Батерията е с капацитет 82 кВч (77 кВч нетно), като се твърди, че пробегът е 500 км по WLTP, а бързото зареждане от 10 до 80 процента отнема само 36 минути с помощта на 135-киловатова система.

Коефициентът на въздушно съпротивление на компактния SUV е 0,265, което е доста добре, макар и по-лошо от 0,234 cd на брата - купето-SUV.

Въпреки по-лошата аеродинамика, новакът запазва същото време от 0-100 км/ч - 6,5 секунди и електронно ограничената максимална скорост от 180 км/ч, което е 20 км/ч повече в сравнение с Enyaq iV.

Специфичното за RS шаси е по-близо до земята с 15 мм отпред и с 10 мм отзад, благодарение на сниженото спортно окачване. Тези, които искат най-доброто, трябва да доплатят за Adaptive Chassis Control (DCC). Освен четирите основни режима на шофиране (Eco, Comfort, Normal и Sport), водачът има достъп и до профила Traction, предназначен за пресечен или хлъзгави път.

Продажбите на варианта стартират догодина. Skoda обяви, че скоро ще произведе 100 000-та бройка от фамилията Enyaq iV.

Skoda

Skoda Skoda Eniaq iV Skoda Enyaq Coupe RS Enyaq RS iV