BMW впечатли с i7, Mercedes пусна ел. SUV, Lexus също извади е-кола, а Audi показа поредна концепция

Компанията от Инголщад зове за отказ от ДВГ, Honda разработва три електрически платформи, а клиентите сякаш свикнаха с високите цени на колите.

,
обзор на седмицата 17 24 април

CarMarket.bg

Н яма никакво съмнение: акцентът на отминалата седмица бе дебютът на седмото поколение BMW Серия 7. Ние присъствахме лично на събитието и ви уверяваме, че на живо автомобилът изглежда много по-различно отколкото на снимки, много по-впечатляващо и не толкова проблемно. Но е факт, че дизайнът на новия модел е изключително дискусионен.

Като оставим това настрана, BMW Серия 7 e наистина впечатляваща машина. Дори и като дизайн. Сигурни сме, че тази кола на улицата ще изглежда монументално. Електрическият i7 обещава до 625 км пробег с батерия с капацитет 101,7 kWh. Към тях ще има меки хибриди, плъг-ин хибриди и дизел.

Луксът в интериора е впечатляващ. Материалите са възможно най-високо ниво, кино театърът на задните седалки също заслужава само прилагателни.

Ден по-рано дебют направи SUV-версията на EQS. Междуосието е 3210 мм, но, напълно логично, е с 20 см по-висок. Което не е толкова много и това също обяснява защо изглежда повече като кръстоска между благородници.

Излиза в три варианта: 450+ (задвижащ е само задният мост), 450 4MATIC и 580 4MATIC (двойно предаване за тях като стандарт). Топ версията 580 4MATIC, при която “конете” са 536 и 858 Нм. Според Mercedes SUV електрическата му лимузина достига до 600 км пробег по WLTP.

Електрическата офанзива през миналата седмица продължи с Lexus RZ 450e – първият модел на електрическата платформа е-TNGA. Той я дели с Toyota bZ4x и Subaru Solterra. Но е доста различен от тях във всичко, като вдига летвата по отношение на техниката, качеството и лукса.

Предлага като стандарт максимална мощност от 309 к.с. от двата електромотора (201 отпред и 108 отзад, 435 Нм макс. въртящ момент). Докато те имат по 215 к.с. Благодарение на това ускорява до 100 км/ч за 5,6 секунди. Според Lexus пробегът е около 400-450 км по WLTC. Използваната батерия е с 96 клетки, 71,4 кВ/ч.

Audi показа визията си за ван на бъдещето. Urbansphere може да се шофира, но идеята му е да бъде напълно автономен и за градска употреба. Вътре има четири седалки в два реда, като те могат да се въртят в различни позиции. Всички места са снабдени с екрани, слушалки, говорители…

Urbansphere е със 120-киловатова батерия, като може да измине на ток до 750 км. Максималната мощност е 396 к.с., а макс. въртящ момент - 690 Нм.

Докато сме на тема Audi ще маркираме и призива на шефа на марката, който зове европейските автомобилни производители да скъсат с изкопаемите горива до 2040 г. и да премине на енергия от природата, при това за всичко.

Така Дюсман влезе в задочно противоречие с боса на BMW Оливер Ципсе, който заяви преди броени дни в Ню Йорк, че светът не е готов за тотално обричане в електромобилите и късане с двигателя с вътрешно горене.

Honda се включва късно на електрическото парти, но възнамерява за разработи не една, а цели три технологични платформи за електромобили до 2030 г. Една от тях се прави съвместно с General Motors по силата на подписания контракт между двете компании наскоро. Благодарение на всички тези проекти, Honda възнамерява да произвежда милиони EV в края на десетилетието.

най-интересното от седмицата обзор на седмицата