Lexus RZ 450e гордо надига глава над събратята си

309 "коня" от два електромотора задвижват автомобила, пробегът му може да стигне до 450 км

,
Lexus RZ 450e

Lexus

З апочналата вчера луда серия от знакови премиери продължи и днес с ето тази - Lexus RZ 450e.

От началото на годината луксозното подразделение в семейството на Toyota разпространи няколко тийзъра, като последните два щедро разкриха какво ни очаква.

Нека започнем оттам, че това е първият автомобил на Lexus от електрическата платформа e-TNGA. Нещо което се знаеше - той е събрат на делящите същата технологична архитектура Toyota bZ4x и Subaru Solterra.

Lexus

Но е доста различен от тях във всичко, като вдига летвата по отношение на техниката, качеството и лукса. И това се очакваше, разбира се, предвид позиционирането си, но не пречи да се отчете.

Това е компактен кросоувър, каквито са и братята. Предлага като стандарт максимална мощност от 309 к.с. от двата електромотора (201 отпред и 108 отзад, 435 Нм макс. въртящ момент). Докато те имат по 215 к.с. Благодарение на това ускорява до 100 км/ч за 5,6 секунди.

Lexus

Нещо, което ви интересува не по-малко, а може и повече, предвид факта, че е EV - според Lexus пробегът е около 400-450 км по WLTC. Използваната батерия е с 96 клетки, 71,4 кВ/ч.

RZ 450e ще се предлага само с двойно предаване. Нова е Direct4. Нейна е задачата така да разпределя мощността, че и двата моста да имат достатъчно, както в ситуации извън пътя, така и при критични на пътя. Тя има също така режими, според вашите предпочитания и пътя.

Lexus

Стилистиката на автомобила също е различна, тя следва дизайна на Lexus. Чертите са "по-остри", по-спортни и агресивни. Това е нещо като поглед към японската спортна традиция.

А интериорът също е със собствен почерк, при това определена концептуална линия. Разбира се, първото, което прави впечатление, е щурвалът - вместо волан. И това ни беше подсказано от “стръвта”, която японците хвърляха.

Има 14-инчов тъчскрийн. Отново - на “тойотата” и “субаруто” е 12,3-инчов. Интересно е разположението на старт-стоп бутона, на въздуховодите и някои други елементи. Според Lexus сега всичко е по-интуитивно.

Lexus

Сравненията по фирмена линия не ги правим, за да омаловажим другите два модела, а за придобиване на представа. Те не са конкуренти, за всеки има място под слънцето. Най-малкото - различават се ценово.

Автомобилът стъпва на 18-инчови джанти. Вече е наличен за поръчки, макар че официални цени още не са обявени. А като стана дума за конкуренция, можем да кажем, че пряк съперник на RZ 450e е Genesis GV60. Когато и той излезе на пазара, ще стане интересно.

Lexus

Subaru Solterra Toyota bZ4X луксозен електрически кросоувър Lexus LFA Lexus RZ 450e