Mercedes представи новия EQS SUV - вторият си електрически кросоувър, който произлиза от модуларната платформа EVA2. Тя е специализирана само за електромобили - от всички възможни типове, стига да са EV.
Mercedes-Benz EQS SUV
Той може да е 7-местен (третият ред е опция) и още от пръв поглед личи, че е EQS, но вече SUV. А използването на думата кросоувър горе не бе произволно или за да се избегне повторение. Като се вгледа човек, вижда, че той е точно това. Елегантен, стилен, хем носи облика на електромобилите от Щутгарт, хем е различен като SUV.
Има хора, които не харесват този тип автомобили заради тяхната мускулеста помпозност и разточителност като пропорции. Е, имаме новина за вас - тук мускулите издават атлетизъм и изтънченост. По същия начин ви действа някой здравеняк, облякъл скъп костюм, но изглеждащ отлично с него. Защото е работено по излъчването и обноските му.
Няма как да сбъркате предницата с тази решетка с емблемата по средата - Mercedes ЕV. Същото се отнася за фаровете и цялостната композиция, в която спортната, нахъсана тръпка, идва от AMG бронята.
EQS SUV има много елегантна линия, погледнат в профил, а отзад едно LED тяло свързна светлините. Отдолу - отново, сякаш иска да каже: аристократ съм, но с характер. Положително е, че цялостното оформление на задницата е семпло, без излишни залитания.
SUV дели една база с EQS (междуосието е 3210 мм), но, напълно логично, е с 20 см по-висок. Което не е толковва много и това също обяснява защо изглежда повече като кръстоска между благородници. За сведение: дължината е 5125, широчината - 1959, а височината - 1718.
Излиза в три варианта: 450+ (задващващ е само задният мост), 450 4MATIC и 580 4MATIC (двойно предаване за тях като стандарт).
Базовата версия използва един електромотор по технологията PSM, развиващ 355 к.с. и 568 Нм въртящ момент. Същата е максималната мощност на 450 4MATIC, не и максималният въртящ момент - 800 Нм.
Над тях стои топ версията 580 4MATIC, при която “конете” са 536 и 858 Нм, като отговорни за това са два електромотора - по един на предния и задния мост. 4MATIC вариантите използват непрекъснато променливо разпределение на въртящия момент за двата моста.
Според Mercedes SUV електрическата му лимузина достига до 600 км пробег по WLTP. Предполага се, че в нормални условия ще е по-малко, но е обяснимо, че засега можем да имаме само предложения, не данни от тестове.
А EQS SUV може да прибави още 300 км при бързо зареждане за 15 минути. С което вече излиза, че с едно спиране само, ще можете да навъртите над 800 км.
Интериорът е познат, не само защото Mercedes вече показа снимки на луксозния всъдеход отвътре. И той носи EQ блендата. Отпред има големи дисплеи. Един 12,8-инчов информационно развлекателен екран и 12,3-инчов за шофьора. Това е базата за 450+.
Покривът е панорамен, а седалките - вентилация, като има възможност за конфигурации на вътрешното пространство чрез промени на втория ред седалки (електрически).
А 580 предлага голям OLED дисплей, като тук екраните реално са три. И разни аудиовизуални глезотии могат да се поръчат и за седящите отзад. Като например два 11,6-инчови екрана.
Автомобилът предлага системи като въздушното окачване AIRMATIC Air Suspension с Adaptive Damping, DYNAMIC SELECT с режимите Comfort, Sport и Eco. Имате възможност на индивидуализиране на настройките. И всички останали технологии за динамика, безопасност и комфорт, които Mercedes предлага.
Характеристиките на до седем души (профила) могат да бъдат запаметени, а задействането става с пръстов отпечатък, сензорът на който е на централната конзола. Така, ако сте от семемейството или близкия приятелски кръг, индивидуализирате мястото си.
Разполагате и с асистент, който може да напомня за разни неща, които се предполага, че е възможно да забравите, а не е добре да го правите. Например по работа или кога да вземете децата от училище, кога да позвъните на половинката си… Тук глезотиите са много, затова ще спрем.
Mercedes EQS SUV излиза на пазара през есента. Тепърва ще го опознаваме.