Н а няколко стотин метра от централата на BMW в Мюнхен се намира и Олимпийският комплект, където вчера (19 април) се състоя премиерата на новия еталон за луксозна мобилност. На специалното събитие присъстваха четири български медии, една от които беше и нашата. Разказваме ви от първо лице за впечатленията ни от новата Серия 7, основният акцент при която безспорно е електрическата лимузина i7.
BMW i7 xDrive60
Седмото поколение на Серия 7 дебютира 45 години след появата на оригинала. На сцената го представи Петер Нота, вторият човек в компанията. След него до лимузината застана е човекът, който от години твърдото ядро фенове „хранят” за неговите решения. Говоря за Дамагой Дудец, главният дизайнер, направил и този автомобил.
Да, същото ядро фенове ще продължат да сеят крайни заключения по адрес на Серия 7, но нека не избързваме. Уверявам ви, че на живо i7 (и конвенционалния му събрат) изглеждат много по-добре от първото впечатление, което ще придобиете от снимките.
STOP&GO: Дългата предница и този разточителен силует се простират на 5391 мм дължина, междуосието е цели 3215 мм.
Отново имаме огромната решетка, като при електрическия модел тя свети на тъмно, но истинският проблем отпред са по-скоро повечето детайли, а не толкова голямата решетка. Но ви уверявам, че този автомобил изглежда впечатляващо. Общото възприятие е за нещо колосално (и като размери, и като лукс, и като технологии), а профилът е поразителен. Не очаквайте определението „красив”, но предишните три прилагателни са най-точните, които мога да опиша този автомобил. Няма да има човек, който да не бъде поразен, когато види тази машина на живо.
BMW M760e
Дългата предница и този разточителен силует се простират на 5391 мм дължина. Междуосието е цели 3215 мм, което означава едно: огромно вътрешно пространство. Моделът ще се предлага само в тази дълга база. По-важното е, че платформата на „седмицата” е изцяло нова, като на нея ще се произвеждат едновременно i7 и моделите к конвенционално задвижване.
STOP&GO: Разрез на автомобила показва батерията с капацитет (нетен) 101,7 kWh и дебелина едва 110 мм. Теглото й е 700 кг.
Така стигаме до технологията, скрита под лъскавите панели, изработени от стомана, алуминий и композитни пластмасови материали. Започвам с i7, защото в Европа моделът ще дебютира първо в изцяло електрически вариант. Неговото задвижване осигурява батерия с нетен капацитет от 101,7 kWh, която е различна от батерията в iX. Различават се не само по капацитет, но и по доставчика. BMW използва два доставчика на батерии. Тъй като тук е трябвало много тънка батерия (става въпрос за 110 мм дебелина), баварците са прибегнали до втория си доставчик (не разкриха името му), а не до батерията от iX. Теглото на батерията е 700 кг, а общата маса на автомобила 2680 кг.
Технологията eDrive от пето поколение обединява електромоторът, управляващата електроника и трансмисията в общ корпус. Благодарение на тази концепция се повишават както енергийната плътност, така и коефициентът на полезно действие.
STOP&GO: Сумарната мощност на системата е 544 к.с. и 745 Нм въртящ момент. BMW казва, че i7 xDrive60 ще предложи на клиентите пробег до 625 км.
Предният електромотор е с мощност 258 к.с., а задният с 313 к.с. Сумарната мощност на системата е 544 к.с. и 745 Нм въртящ момент. BMW казва, че i7 xDrive60 ще предложи на клиентите пробег до 625 км. Стандартно моделът идва с 11 kW зарядно, в последствие ще се появи и 22 kW. Автомобилът поддържа зареждане с до 195 kW мощност, като на такава станция батерията се зарежда от 10 до 80% за 34 минути, а за 10 минути може да се зареди достатъчно ток за изминаване до 170 км.
STOP&GO: През пролетта на 2023 г. на европейския пазар ще дебютира плъг-ин хибридът М760e с 571 к.с.
През 2023 г. на европейския пазар ще дебютират три конвенционални версии с ДВГ, но силно електрифицирани. BMW 740d ще разчита на 48-волтова мека хибридна версия (както и 740i и 760i, но те няма да се предлагат в Европа). Дизелът е с 300 к.с., 670 Нм и среден разход 5,9 / 6,9 л/100 км.
От пролетта на следващата година в Европа ще се появят и две плъг-ин хибридни версии (750e и M760e). В първия случай говорим за 490 к.с., докато във втория за 571 к.с. Петото поколение плъг-ин хибридна технология обединява електромотор с 200 к.с. в новата 8-степенна трансмисия с ДВГ. Инженерите са постигнали увеличение на пробега на ток с 65%, електрически капацитет с 55%, а времето за зареждане е намалено наполовина.
Към края на следващата година на пазара ще се появи и BMW i7 M70 xDrive, предлагаща над 600 к.с. и 1000 Нм. Други параметри не са известни към момента, но от BMW обещават лимузината до ускорява до 100 км/ч за под 4 секунди.
Интериорът? Интериорът е място за избрани. За щастие воланът не е шестоъгълен като в iX. Curved Display зад него е вграден в таблото, а не е монтиран над него. Всичко в интериора е подчинено на възможно най-високото като качество материали. Тежката миризма на кожа властва в интериора на M760i, докато в i7 за пръв път имаме тапицерия от кашмир. На клиентите ще се предложи и тапицерия Veganza, която сами може да предположите от какъв материал е направена.
STOP&GO: Избраните отзад могат да се радват на Executive Lounge, най-големия панорамен покрив в сегмента и Theatre Screen.
Другите материали са стомана (декорацията на високоговорителите по вратите е изработена от блестяща стомана), дървесина и кристал, много кристал. Към кристалните бутони за контрол на седалките върху вратите и контролерът на BMW iDrive с операционната система BMW Operating System 8 е добавена и кристална лента по цялата широчина на арматурното табло, която комуникира с пътниците в интериора чрез различен начин на осветяване, например при входящо телефонно обаждане.
STOP&GO: BMW Theatre Screen предлага последните продукции на Amazon Prime с 8К качество, като на 31,3-иновият екран може да се гледа картина в три размера.
Панорамният покрив е най-големият в сегмента, а Executive Lounge се грижи за избрания на задната седалка да си почива от натоварения ден. Докато прави това, той има достъп до различни системи на автомобила, който става чрез сензорните контролни дисплеи върху задните врати. Една от основните им функции е за спускане и прибиране на кино екрана за задните места, наречен BMW Theatre Screen. От него може да се гледат последните продукции на Amazon Prime с 8К качество, като на 31,3-иновият екран може да се гледа картина в три размера.
Водачът и пътникът до него пък за пръв път могат да ползват YouTube Video-On-Demand-Streaming на контролния дисплей. Високоскоростната свързаност на новото BMW Серия 7 се осигурява от монтираните в автомобила 5G антени.
Новата Серия 7 ще се произвежда само в Динголфинг. На пазара моделът ще стъпи през ноември, когато чакаме и първите бройки в България.