Peugeot 408 упражнява изкуството да съблазнява (тест драйв)

От години французите играят по тънката струна на клиента, предлагайки му продукт, който да не може да откаже. С 408 отиват още по-далеч, искат буквално да го съблазнят

,
Peugeot 408

, Peugeot

STOP & GO: Моделът се предлага в шест цвята, четири металика и две перли.

The Power of Allure. Това е мотото, с което Peugeot лансира последното си творение. За миг изтрива безбройните прилагателни от пресрелийза и се запечатва в съзнанието ми. Защото съблазняването е умение, което всеки иска, но не всеки притежава.

Свикнали сме да приемаме съблазанта само в сексуален контекст, но съблазняването може да е и обществено, и политическо. Времената на кебапчетата по площадите отминаха, сега ни съблазняват с други примитивни форми, но пак работещи.

Най-добре съблазняването е обяснено в книгата на Робърт Грийн, където са описани девет типа съблазнители. Успехът на съблазнителя се крие в неговата природа, в способността му да излъчва нещо специфично, което привлича хората и стига до чувствата им по пътища извън техния контрол.

 STOP & GO: Обемът на багажника е впечатляващ със своите 536 литра (471 л при плъг-ин хибридите), които могат да нараснат до 1611 при сгъване на задните облегалки.

CarMarket.bg

STOP & GO: Обемът на багажника е впечатляващ със своите 536 литра (471 л при плъг-ин хибридите), които могат да нараснат до 1611 при сгъване на задните облегалки.

На такива умения залага и харизматичният Peugeot 408 (харизматиците, според Грийн, са надарени с необикновена увереност в себе си.), чието излъчване наистина е специфично. Това е последният модел, останал от завета на Жил Видал, който преобрази компанията. Дори две години след напускането му, той продължава да променя Peugeot, защото досега французите не са имали друг като него. Прилича на кръстоска между три каросерии, но Peugeot натъртва, че това не е кросоувър. Нарича го фастбек. Но определението няма никакво значение. Значение има, че 408 е всичко друго, но не и нещо традиционно, познато и скучно. Peugeot 408 е призван да зъблазнява.

 STOP & GO: При междуосие от 2787 мм, новият 408 е най-просторният модел на Peugeot за пътниците отзад.

CarMarket.bg

STOP & GO: При междуосие от 2787 мм, новият 408 е най-просторният модел на Peugeot за пътниците отзад.

Прави го първосигнално, с дизайна си. Разбирам колко важен е той след напоителен разговор на тема „котешки ушички” (това са детайлите над задното стъкло, с които завършва скосената линия на покрива) с дизайнера, който е координирал работата по 408 и пряко е отговарял пред новия главен дизайнер на марката.

Subaru Solterra брани японските традиции по модерен начин (тест драйв)

Серия 3 ни разказва баварската история на успеха (тест драйв)

Неговите подопечни са успели чудесно да придадат смисъл на прилагателните от споменатия пресрелийз, като са превърнали 408 в обект на желание. Но няма как да не отбележа, че са имали от къде да „преписват”. Peugeot казва, че 408 е без аналог на пазара, но същото твърдят и от съседния кабинет, където колегите им от Citroen са рисували С5 X. Но това е без значение, двете марки винаги са били тясно свързани, сега дори повече от всякога.

 STOP & GO: Джантите за модела достигат до 20 цола и 720 мм диаметър.

CarMarket.bg

STOP & GO: Джантите за модела достигат до 20 цола и 720 мм диаметър.

Ако трябва да изтъкна една слабост, то това са прекалено многото детайли, с които някои дизайнери се опитват да прикрият нещо, както някои дами прибягват до няколко пласта фон дьо тен и мазила. Огромните колела също са атрактивни, особено 20-ките Monolith, но те ми идват прекалено.

Като обобщение на темата дизайн ще кажа, че 408 създава емоция от пръв поглед. За това спомага и този профил, който аз оприличавам с този на Lamborghini Urus, а това е автомобил, свързан с емоциите. Дори емблемата зад предните калници също напомня за италианския супер-SUV.

 STOP & GO: Батерията с капацитет 12,4 kWh позволява на 408 движение само на ток до 64 км.

CarMarket.bg

STOP & GO: Батерията с капацитет 12,4 kWh позволява на 408 движение само на ток до 64 км.

В технологично отношение няма изненади. Новата платформа STLA Medium на Stellantis все още не е готова, затова 408 ползва мултиенергийната платформа EMP2. Това ще рече, че съвсем скоро време 408 ще бъде представен и като изцяло електрически модел. Означава също така, че междуосието на модела е сериозно. Не разбирам как и защо Peugeot позиционират новият си модел в сегмент С, където е мястото на 308, но няма как автомобил с междуосие 2787 мм да е в С. Иначе тази колесна база означава само едно: 408 предлага много голямо пространство в областта на краката на пътниците отзад, може би най-голямото в гамата на Peugeot. Обемът от 536 л (471 л при плъг-ин хибридите) на багажника също може да се причисли към отличните параметри.

 STOP & GO: работата на системите за подпомагане на водача се гарантира от 6 камери и 9 радара.

CarMarket.bg

STOP & GO: работата на системите за подпомагане на водача се гарантира от 6 камери и 9 радара.

Задвижването е ясно и идентично с това на Citroen C5 X. Дизел няма да има, логично, а базовата версия идва с 1,2-литров PureTech със 130 к.с. Него не го тествах, но ми се струва, че агрегатът ще е малък за това купе. Не карах и плъг-ин хибридът със 180 к.с., защото организаторите бяха подготвили само версията с 225 к.с. и топ ниво на оборудване GT. Трансмисията е 8-степенна, задвижващи са предните колела.

В конфигурацията на този плъг-ин хибрид влиза 1,6-литров бензинов двигател, електромотор и литиево-йонна батерия с капацитет 12,4 kWh. Сумарно те отдават 225 к.с. и 360 Нм. От обикновен контакт в гаража си може да зареждате батерията за около 7 часа, а със стенно зарядно(7,4 kW) – за 1,40 часа. За плъг-ин хибрида е от изключително значение батерията да е винаги заредена, поне веднъж дневно, защото моделът предлага до 64 км пробег само на ток.

 STOP & GO: Два 10-инчови екрана (на приборното табло и инфоразвлекателната система) формират ядрото на i-Cockpit.

CarMarket.bg

STOP & GO: Два 10-инчови екрана (на приборното табло и инфоразвлекателната система) формират ядрото на i-Cockpit.

Какво да кажа за интериора? Казвам го по повод всеки други модел на Peugeot, ще го кажа и тук – страхотен е. Ок, малкият волан и 10-инчовото приборно табло i-Cockpit може да не допадат на всеки, но аз съм си намерил оптималната позиция, при която да нямам закриване на част от таблото от волана.

Но отличното впечатление за мен оставят на първо място материалите. Вярно, тествах топ изпълнението, но кожа, алкантара, меки на допир детайли (на практика твърда пластмаса липсва), масаж на седалките, това прави впечатление. Казах седалки: формата и опората за тялото са супер, все пак са сертифицирани от AGR.

 STOP & GO: Аудио системата Focal е с 10 високоговорителя и 12-канален усилвател с мощност 690W.

Peugeot

STOP & GO: Аудио системата Focal е с 10 високоговорителя и 12-канален усилвател с мощност 690W.

3D графиката на таблото е чудесна, да похвалим българските инженери от родния клон на „Вистеон”, които са „виновни” за това. На централната конзола имаме 10-инчов екран. Под него са разположени конфигурируемите виртуални бутони i-toggle. Всеки от тях осигурява бърз достъп до климатичната система, навигация, аудио и т.н. Индуктивното зареждане за смартфон вече не е изненада, свързаност с Android и Apple, 4 USB C отпред и отзад, амбиентно осветление (8 цвята), при желание за по-добро аудио изживяване се предлага система Focal с 10 високоговорителя и 690 вата (1800 лв.). Срещу 2441 лв. може да се оборудвате и със стъклен покрив, което допълнително отваря вътрешността на колата.

CarMarket.bg

Споменах на два пъти Citroen C5 X, който тествах съвсем наскоро. Макар да споделят идентична механика, при C5 X инженерите са фокусирали пътното поведение изцяло към комфорта. Тук е заложено на малко по-твърдо и спортно окачване. За отличната стойка на пътя допринасят също широките предна и задна следа, както и големите колела.

Линейното ускорение не е нещо нечувано със своите 7,8 секунди до 100 км/ч, но този показател не е и от особено значение. Факт е, че имаш достатъчно мощност при нужда, а при движение с магистрална скорост всичко и спокойно и рафинирано. За това спомага оптимизираната аеродинамика за намаляване на паразитните шумове, както и увеличената дебелина на предните и задните стъкла. Принос за звукоизолацията имат и лиминираните предни странични стъкла.

Ford Bronco има една цел: широката усмивка (тест драйв)

Alfa Romeo Giulia: Bellissima (тест драйв)

С 408 изминах точно 191 км в слънчева Испания, като градското беше минимално. Там се постига най-голяма икономичност на плъг-ин хибрида, но дори извън града и на магистрала той се отблагодарява с 5,2 л/100 км средно.

Моделът предлага и пълен набор от системи за подпомагане на водача и гарантиране на активната безопасност, за която се грижат 6 камери и 9 радара.

Peugeot

Цените. Какво да кажа за тях? Тя и туршията за ракията поскъпна, а какво да кажем за това дизайнерско творение. Стартовата цена на Peugeot 408 започва от 68 809 лв. с ДДС, базовият плъг-ин хибрид струва 86 664, а топ изпълнението на версията с 225 к.с. – 98 518 лв. с ДДС.

Оттук насетне – кой как си пие ракията и кой как разчита тези цифри – всеки сам си преценя.

Технически характеристики

Peugeot 408 Hybrid 225 GT

Размери

Дължина, мм: 4687

Широчина, мм: 1859

Височина, мм: 1478

Междуосие, мм: 2787

Тегло, кг: 1706

Двигател

Вид: 4-цилиндров, турбо

Работен обем, куб. см: 1598

Макс. мощност, к.с. при об./мин: 180 при 6000

Макс. въртящ момент, Нм при об./мин: 320 при 500-1250

Системна мощност

Макс. мощност, к.с.: 225

Макс. въртящ момент, Нм: 360

Динамика

Макс. скорост, км/ч: 233

Ускорение 0-100 км/ч, сек: 7,8

Среден разход, л/100 км: 1,3

Вредни емисии СО2, г/км: 28

Пробег на ток, км: 64

Бацова цена на модификацията, лв. с ДДС: 93 183

Цена на тествания модел, лв. с ДДС: 98 518

Тест драйв Пежо 408 Peugeot 408 Peugeot