П реди дни в Есен завърши изложението Techno Classica, на което Skoda се представи с четири експоната, които се явяват в крайъгълен камък в 128-годишната история на чешката марка.
Без съмнение акцентът бе тази реставрирана Skoda Hispano-Suiza (1928). Елегантното издължено купе е специално произведено от независимата компания J. O. Jech, базирана в Прага. Произвеждан между 1926 и 1929 г. по лиценз от френско-испанската марка Hispano-Suiza (модел H6B), от автомобила са произведени едва 100 бройки Skoda Hispano-Suiza 25/100 KS.
С впечатляващо междуосие от 3690 мм, автомобилът се задвижва от 6,6-литров OHC 6-цилиндров двигател, генериращ 100 к.с. (135 к.с. в последните екземпляри) при 3000 об/мин. В техническо отношение впечатление правят двойната система за подаване на искра в цилиндрите и механичните спирачки с прогресивен спирачен усилвател, използващ кинетичната енергия на 2-тонния автомобил.
През 1926 г. Hispano-Suiza прави сравнение между оригинала и лиценционния автомобил, произвеждан от Skoda, установявайки, че чешкият модел го превъзхожда в много аспекти, включително по-прецизната смяна на предавки и управление.
Много малко са оцелелите бройки Skoda Hispano-Suiza, като един от най-атрактивните е именно този екземпляр с номер на шаси 469. Автомобилът е закупен през 1928 г. от индустриалеца Роберт Манделик, президент на Association of Czechoslovak Sugar Refineries. След края на Втората Световна Война автомобилът е трансформиран в пожарна кола и теглич. В началото на новото хилядолетие частен клиент извършва първата реновация на модела. От 2010 г. той е част от колекцията на Skoda Museum. Реставрацията започва през август 2019 г.