Golf GTi е все още най-известният модел сред феновете на марката и модела, но сред ентусиастите Golf R си е извоювал също толкова завидна репутация, дължаща се на допълнителната мощност и задвижването на четирите колела.
Модерната R-ка и 2,0-литровият турбо двигател, задвижващ четирите колела датират от 2009 г., когато R32 с V-образния 6-цилиндров двигател е заменен от R. Но 10 години преди неговата появява на бял свят идват друг специален Golf, плод на желанието на Volkswagen да излезе по рали отсечките и да се противопостави на Lancia Integrale и компания.
Мечтата на половин Перник: осем поколения Golf GTI
Но докато Golf R не парадира много с външния си вид (изключвам двете двойки ауспуси и спойлерът на вратата на багажника), то Rallye прави точно обратното със силно раздутите си колесни арки и различния дизайн на фаровете, което прави модела коренно различен от всеки останал Golf.
Причината за тези колесни арки – и за появата на самия Rallye – е амбицията на Volkswagen от края на 80-те години да печели ралита в Група А. Golf GTi има не една победа в надпреварите от по-ниските нива на рали надпреварите, но в Група А доминират автомобилите със задвижване на четирите колела, на които VW няма отговор.
Така са появява специалната версия на базата на Golf II. Хомологационният Rallye излиза в тираж 5000 бройки, за да може Volkswagen да се състезава в Група А с него. Задвижването на четирите колела е поверено на Syncro, а инженерите добавят G-Lader компресор към 1,8-литровия двигател на GTi. За да се впише в изискванията на FIA, инженерите намаляват работния му обем от 1781 на 1860 куб. см. Мощността му е 160 к.с., а въртящият момент 226 Нм.
Ето това е фен на Volkswagen: притежавал е 42 модела
За нещастия на Volkswagen, Rallye никога не успява да донесе желаните резултати. Той не е достоен конкурент на Integrale, а серийният модел е доста по-бавен от нужното. Проблемът е, че двигателят не може да неутрализира добавеното тегло на 4х4 системата, затова и ускорението до 100 км/ч за около 9 секунди е с приблизително 2 секунди по-слабо от на конкурентите.
Електрическият Enyaq e един от най-важните модели в историята на Skoda (тест драйв)
Renault ускорява ударно електрификацията на гамата си
Само 4 автомобилни марки в Топ 100 на най-влиятелните компании според Time