Р аботата на автомобила зависи преди всичко от надеждността на неговия двигател. Съвременните силови агрегати обикновено са проектирани за 200-250 хиляди километра. Има обаче и приятни изключения.
Renault К4М и F4R
Една надеждна кола не означава задължително да е скъпа. Например, Renault има издръжливи силови агрегати, които бяха използвани в няколко евтини модела и в комбинация с ръчни скоростни кутии показаха завидна издръжливост. Това са двигатели K4M с работен обем 1,6 литра и мощност 102-105 к.с., както и 2,0-литровият F4R с мощност от 135-143 к.с.
Те се монтираха в Dacia/Renault Logan, Sandero, Duster,в по-старите Almera и Terrano, произведени през 2012-2021 г. Двигателите са с прост чугунен блок, силен клапанен механизъм, ниско ниво на форсиране и хидравлични компенсатори в задвижването на клапаните. Всички тези компоненти са доста надеждни и с навременна грижа и умерена работа могат да изминат половин милион километра. Да, изисква се честа смяна на маслото, но половин милион километра си заслужават.
Hyundai и Kia
Корейските агрегати също показват добра устойчивост на повреди. Това са 4-цилиндрови бензинови двигатели от серията G4FA/G4FC с работен обем 1,4 и 1,6 литра. Те са инсталирани на масово произвеждани автомобили на платформата K2, а именно Kia Rio и Ceed, Hyundai i30. Ако не ги натоварвате прекалено много, сменяте маслото веднъж годишно и не пестите филтри, тази двигатели издържат над 300 хиляди км, въпреки слабия алуминиев блок.
Не са редки случаите, когато таксита с такива двигатели изминават над 500 000 км. След това някои от тях се пребоядисват и препродават (след превъртане на километража), за да изкарат още година-две без основен ремонт. Важното е двигателят да не прегрее, че това ремонтът става скъп.
Volkswagen Tiguan
Двигателите от моделна година Volkswagen Tiguan 2008 също имат дълъг експлоатационен живот, особено дизеловите агрегати, които могат да издържат 450 000 без основен ремонт, но техният брой на вторичния пазар е малък.
Тогава най-големи са продажбите на автомобили с 2.0-литрови турбо бензинови агрегати EA888. По-добре е да купите кола след 2012 г., когато тези двигатели преминаха през модернизация. Тя реши проблемите с разтягането на веригата и вентилацията на картерните газове. В резултат на това, заедно с ръчна скоростна кутия, те могат да изминат над 350 000 км или повече.
Toyota RAV4
2.0-литровите двигатели 3ZR-FAE на четвъртото поколение Toyota RAV4, които се произвеждат от 2012 г., заслужено се считат за шампиони по надеждност. Не са капризни и безпроблемно изминават 500 000 км. Кросоувърът има откровено слаб вариатор, който се разваля след пробег от 100-150 000 км.