Diavel V4 черпи вдъхновение от т. нар. muscle cars, като пресъздава образа на топ атлет, готов да стартира за спринт на 100 метра. Това са ПР-изразни средства, но в действителност наистина описват много добре тази върховна двуколесна машина.
За приковаващия погледа външен облик на модела допринасят предните и задните full LED светлини. Предните дневни светлини са с променена форма, с двоен С-профил. Задният светлинни матрични светлини са разположени под „опашката” на мотора.
Друг характерен елемент на Diavel V4 е масивната задна гума с размер 240/45. Джантите са 5-спицови.
Най-важната характеристика на Diavel е 1158-кубиковият двигател V4 Granturismo. Мощен (168 к.с.), с висок въртящ момент в различните оборотни диапазони (пикова стойност от 12,8 kgm при 7500 об./мин, с 0,5 по-висок от Multistrada V4), но също така много лек и компактен, V4 Granturismo (който произлиза от Desmosedici Stradale на Panigale V4 и Streetfighter V4) е плавен и едновременно с това вълнуващ още от ниските обороти. Нещо повече, Ducati казва, че двигателят е много издръжлив и ще изисква обстоен ремонт чак след 60 000 км (рекордна стойност на световната мотоциклетна сцена). Двигателят също така разполага със система за изключване на задните цилиндри, което намалява разхода.
Diavel V4 е с тегло (без гориво) от 223 кг, с цели 13 кг (-5 от двигателя и -8 от шасито) спрямо Diavel 1260 S. Двата амортисьора са напълно регулируеми, спирачките са Brembo Stylema с двойни 330-милиметрови дискове отпред.
Крайният резултат е, че V4 Granturismo ускорява до 100 км/ч за под 3 секунди.
Спортната „гола” природа на този мотоциклет се регулира чрез четирите режима на задвижване: Sport, Touring, Urban и новият Wet, проектиран за условия с ниско сцепление. Освен работата на двигателя, тези режими калибрират настройките на Ducati Traction Control in Cornering, ABS Cornering и Ducati Wheelie Control.