В торачили сме се в преход към електрическо задвижване в автомобилния сектор, но двуколесните също постепенно ще преминат на ток. TE-1 е нагледен пример какво може да очакват мотоциклетистите от легендарната марка Triumph.
Разработен с помощта на инженерния потенциал на Williams Advanced Engineering (WAE), технологичното подразделение на легендарния отбор от Формула 1, този мотоциклет не е сериен, а подвижна лаборатория за олекотено електрическо задвижване, което ще бъде вградено в бъдещите улични модели.
Triumph обяви, че работи по този проект още миналата година, но сега вече получаваме ясна представа за мотоциклета, с което се слага край на развойния процес от страна на WAE. Сега щафетата поема Triumph със старт на тестовете в реални условия. Процесът ще трае около шест месеца, след което мотоциклетът ще бъде „облечен” с окончателните външни пенели и ще е готов за демонстрационни турове.
Докато амулиниевото шаси е сравнително конвенционално на фона на различни 2-колесни EV стартъпи, които се появиха през последните години, разработеното от WAE задвижване обещава големи неща. Батерията с капацитет 15 kWh има пикова мощност от 170 kW и постоянна мощност 130 kW. Това осигурява на мотоциклета пикова мощност от 130 kW и постоянна мощност от 80 kW, която се изпраща към задното колело посредством зъбчат ремък, а не верига.
WAE твърди, че динамиката, мощността, ефикасността и пробегът ще са „водещи на пазара”. Британската компания твърди също, че 360-волтовата електрическа система позволява батерията да се зарежда от 0 до 80% за под 20 минути.
Интересно е да разберем и какво е теглото на ТЕ-1, но този факт отсъства за момента. WAE казва, че е проектирал пакетът батерии от нулата, затова инженерите са успели да го монтират ниско, за да гарантират възможно най-доброто разпределение на центъра на тежестта.