Tesla записа рекордни доставки през последното тримесечие, но в Китай губи о BYD. А сега и Xpeng иска да отмъкне от клиентите на Model Y, предлагайки напълно новия G6 на цена с 20% по-ниска от тази на американския модел.
Цените на Xpeng G6 стартират от 209 900 юана, еквивалентни на $29 000. Макар това да не е най-евтиният електромобил в Китай, той е доста по-евтин от Model Y, чиято цена започва от 263 900 юана ($36 388). Най-скъпият вариант на G6 ще струва 276 900 юана ($38 180).
Китайските клиенти изглежда реагират добре на автомобила и ценовата му листа. През първите 72 часа са получени около 25 000 поръчки. Xpeng се нуждае от хит в лицето на G6, за да може да се конкурира по обеми с BYD и Tesla.
Дълго време Xpeng са смяташе за най-сериозния конкурент на Tesla, за стартъп се справя добре. Но продажбите за първите пет месеца на годината показват, че е доставил с 38,9% по-малко коли спрямо същия период на 2022 г., равняващо се на 32 815 бройки. Този спад на продажбите води след себе си спад на приходите с 45,9% през първото тримесечие, докато нетните загуби са 37,6%. В същото време Tesla е доставила 219 893 автомобила в Китай през първите пет месеца.
В основата на Xpeng G6 е последното поколение архитектура на марката, позната като SEPA2.0. Моделът разчита на големи предни и задни алуминиеви секции (щамповани на гигапреса) с цел намаляване на производствените разходи.
Размерът на батериите не е ясен, но Xpeng потвърди, че ще предлага модела с литиево-железно-фосфатни и никел-манган-кобалтови батерии. Моделът ще се предлага във версия 580 Long Range Max & Pro, 755 Super Long Range Max & Pro и 700 4WD Performance Max, съответните им пробези са 580 км, 755 км и 700 км (по китайския цикъл на измерване).