Р езултатите изпреварват предвижданията на Wall Street, демонстрирайки успешната стратегия на Илон Мъск за гонене на обеми чрез агресивна политика за намаляване на цените.
Анализаторите на Bloomberg очакваха доставките на Tesla да достигнат 448 350 автомобила за трите месеца, но те са с около 18 000 повече. Това е най-добрият резултат, постиган някога от компанията. Той представлява ръст от 83% спрямо същия период на миналата година.
Компанията успя също да намали разликата между произведени и продадени автомобили от 13 560 бройки, след като през първото тримесечие тя бе почти 18 000. Натрупването на инвентар притесняваше инвеститори и анализатори, но явно нещата се подобряват и в тази посока.
Tesla, която продава колите си директно на клиентите, ползва няколко лоста, за да ускорява този процес. Освен агресивното намаляване на цените по света от началото на годината, компанията дава и някои стимули, например 3-месечно безплатно бързо зареждане в САЩ за доставки преди 30 юни.
В Китай, вторият по големина пазар за компанията (след родния), Tesla изостана доста зад BYD, който има много по-нова моделна гама и все по-амбициозни цели. Model Y, който е топ селър на Tesla, бе показан през 2020 г. Миналата седмица Tesla обяви, че ще намали цените на колите си в Китай с 4,5%.