VW Golf може да се прероди като електромобил за бленуваните 20 000 евро

Volkswagen е на чертожната дъска, за да прекрои базовия ID.2, за който се смята, че ще бъде наречен Golf

Пламен Георгиев,
Volkswagen ID Life concept

, Volkswagen

Снимката е илюстративна (Volkswagen ID.Life concept)

Е лектрическите неволи на Volkswagen сякаш нямат край, след като сега Autocar съобщава, че производителят се е върнал на чертожната дъска, за да прекрои дългоочаквания базов електромобил ID.2. Напълно новият екстериор и интериор се очаква да бъдат загатнати с нова концепция, която ще бъде показана през март.

Плановете са моделът да влезе в продажба през 2025 г., като отдавна се говори, че той ще гони стартова цена от 20 000 евро (британците посочват 20 000 лири, което е около 22 500 евро).

Източници на изданието са потвърдили, че Volkswagen ID.2 ще е първият модел на VW, базиран на платформата MEB-Plus – модернизирана версия на сегашната МЕВ, която позволява монтиране на нови LFP (литиево-железен фосфат) призматични клетки, които ще позволят скорост на зареждане до 200kW.

Към момента няма нищо официално, но Autocar е получил информация, че през последните месеци са коментирани различни имена за новия модел, сред които ID Golf. За подобна възможност споменава изпълнителният директор на VW Томас Шефер през октомври.

Тогава Шафер казва през Autocar: “Името Golf има огромна стойност. Признанието, което получава от клиентите  – хората напълно разбират за какво говорим. Така че промяната на името с нещо съвсем различно няма смисъл.”

Първоначално се смяташе, че името Golf ще бъде дадено на фейслифта на ID.3. Но източникът на Autocar отричат това, казвайки „истинската стойност на Volkswagen Golf лежи в размера на кола като ID.2”.

На заглавната страница виждате концепцията ID.Life, представена на изложението в Мюнхен през 2020 г. Тогава се предполагаше, че тя ще послужи за основа при създаване на серийния модел. Сега обаче кросоувър каросерията на тази концепция е заменена с формите на традиционен хечбек, създадени от екип дизайнери, работещи под зоркия поглед на новия шеф дизайнер Андреас Минд.

Тези промени са се наложили, тъй като оригиналният кросоувър дизайн е бил приет „хладно” в компанията. Той бе дело на Йозеф Кабан, който отстъпи място на Минд.

базов електромобил Андреас Минд 20 000 евро Volkswagen ID.7 Volkswagen Golf Volkswagen