Volvo сред 50 компании, призоваващи ЕС да остави забраната за ДВГ

Компаниите твърдят, че секторът се нуждае от сигурност, за да инвестира

Пламен Георгиев,
Volvo EX90

, Volvo

Volvo EX90

Volvo и десетки промишлени производители призоваха Европейския съюз да се придържа към плана за спиране на продажбите на нови автомобили с двигатели с вътрешно горене от 2035 г. Но най-големите производители на автомобили в Европа, включително Volkswagen и Stellantis, мълчат.

„Електрификацията е най-голямото действие, което нашата индустрия може да предприеме, за да намали въглеродния си отпечатък“, казва Джим Роуън, главен изпълнителен директор на Volvo. „Целта за 2035 г. е от решаващо значение за привеждането на всички заинтересовани страни в това пътуване и гарантирането на европейската конкурентоспособност.“

Rivian и Uber, шведската IKEA и енергийната компания Iberdrola са също сред компаниите, които оказват натиск върху Брюксел да запази курса.

Целите на ЕС за вредните емисии от автомобилите бяха подложени на критики през последните месеци, тъй като автомобилните производители се борят със спада на продажбите, особено на електрическите модели.

Volvo наскоро се отказа от целта да продава само изцяло електрически превозни средства до края на това десетилетие, отстъпвайки от тази си амбиция заради намаляващото търсене.

Транспортът е единственият сектор, чиито емисии растат в Европа през последните 30 години – тенденция, която трябва бързо да се обърне, ако блокът иска да постигне целта си за 55-процентно намаление през това десетилетие и нетно нула до средата на века.

Поддръжниците на забраната на двигателите с вътрешно горене казват, че ЕС изостава от Китай в производството на електромобили - особено за масовия пазар - и трябва да навакса. Те твърдят, че европейските производители са отлагали преминаването към нови технологии твърде дълго, разчитайки вместо това на продажбите на традиционни автомобили.

Най-големите производители на автомобили в Европа - като VW, BMW и Stellantis - не са подписали декларацията към ЕС.

Междувременно Италия засили натиска върху блока за преразглеждане на целта. Премиерът Джорджа Мелони заяви през септември, че политиката е симптоматична за „саморазрушителния подход“ на ЕС към създаването на правила. Страната иска Брюксел да издърпа напред планирания преглед на решението за забрана за началото на следващата година.

Източник на статията: autonews.com

Европейски съюз забрана на ДВГ