Volkswagen Group планира да даде нов живот на марката Scout в Съединените щати и с нейната емблема да продава електрически пикап и SUV, обяви Wall Street Journal, цитиран от Autonews.
International Harvester Scout съществуваше от 1961-а до 1980 г., произвеждаше се във Форт Уейн, щата Индиана, и предлагаше двуврати високопроходими автомобили, включително пикапи. Той конкурираше Jeep, но в края на 80-те бе преценено, че трябва да бъде пратен в историята. Същото стана и с неговия събрат Travelall.
От много време се говори, че VW иска да лансира електрически пикап в Америка. Имаше спекулации, че такъв ще има на базата на наскоро представения ID. Buzz. Германският гигант подхрани спекулациите за това с рендер, публикуван в официални канали в социални мрежи.
Според Wall Street Journal в проекта ще бъдат наляти 1 милиард долара. Ще се търсят и други инвеститори.
Изданието коментира, че Volkswagen търси начини да засили присъствието си в САЩ - към момента то не отговаря на амбициите на концерна. Както пикапите, така и SUV са любими отвъд океана, но возилата в първата категория се доминират от местната Голяма тройка.
VW Group се сдоби с марката Scout през 2020 г., когато дружеството му Traton закупи Navistar International, наследила International Harvester. Тя от своя страна е популярна като производител на тежки камиони и трактори в САЩ. На практика прави един от първите SUV автомобили в началото на 60-те, макар и тогава да не са наричани така.
Wall Street Journal твърди, че Volkswagen ще разчита да продава по 250 000 броя от Scout, а стартът на продажбите е планиран за 2026 г.
"Ройтерс" също публикува своя информация за Scout, твърдейки, че VW ще вложи 105 милиона долара, а останалите ще търси от инвеститори и публично предлагане на акции.