С ледващата фаза от радикалната стратегия „New Auto” на Volkswagen ще изведе на пазара пряк конкурент на Tesla Model 3, казват близки до компанията източници, предава Autocar.
Петвратият седан, познат с вътрешнофирменото Project Trinity, вероятно ще бъде наречен ID.4 и ще го видим през 2026 г. Той ще се присъедини към фейслифта на ID.4 SUV, като двата модела застанат директно срещу Model 3 и Model Y.
Новият електрически седан на Volkswagen ще предлага избор между един мотор на задната ос или два мотора, стандартна 5G актуализация по въздуха (OTA) и автономност от ниво 2.
Преди време Volkswagen загатна, че седанът ID.4 ще е с Ниво 4 на автономно управление. Сега се казва, че моделът ще е технически способен да поддържа такава автономност, ако и когато тя стане достъпна за клиентите.
Новата стратегия „New Auto” предвижда компанията да се фокусира върху електрификация та моделната гама, като целта е постигане на 25% дял на електрически продажби в света през 2025 г.През миналата година тази цифра е била 6%.
Пет години по-късно, през 2030 г., половината от продажбите на Volkswagen по света трябва да са на електрически автомобили, а през 2040 г. почти 100% от новите продадени коли трябва да са на ток.
Седанът ID.4 ще е първият модел на Volkswagen, който ще бъде разработен под нов процес за продуктово развитие, който цели значително скъсяване на общото време за развитие на бъдещите модели на компанията.
Шефът на R&D департамента,Томас Улбрих, заявява:
Съкращаваме времето за развитие с 25%. Проектите ще са готови за 40 месеца, а не за 54 месеца, както е днес.”
В основата на новия развоен процес, който ще бъде използван за бъдещите ID модели след 2026 г., е нова софтуерна архитектура, която се нарича VW.OS.
Новият софтуер, който са разработва от софтуерното подразделение Cariad, собственост на Volkswagen, включва не само нова операционна система за всички модели, но също собствени разработки на приложения за различни функции и услуги.
Volkswagen казва, че процентът на собствения софтуер в новите модели ще се увеличи от 10% днес до над 60% през 2025 г.